اختلافات در ساختار رژیم صهیونیستی جزئی‌تر می‌شود

اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری زبان خبر دادند، اختلافات از داخل کابینه به داخل حزب اصلی ائتلاف حاکم بر اسرائیل کشیده شده و در این راستا نتانیاهو مترصد فرصتی است تا گالانت را با یک وزیر عضو لیکود جایگزین کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، معاریو در گزارشی اعلام کرد، لیکود که رهبری آن را بنیامین نتانیاهو به عهده دارد، قصد دارد به هر شکل ممکن یوآف گالانت را از وزارت جنگ برکنار کند.

در همین راستا اعلام شده است که حزب لیکود دادخواستی را هم به همین منظور تسلیم نهاد قضائیی دادگاه کرده است و مسئولین حزب نیز پیگیر اعلام وقت رسیدگی به این دادخواست هستند.

منابع آگاه در لیکود اعلام کردند، هنوز موعدی برای رسیدگی به این شکایت مشخص نشده است اما اعضای لیکود خواهان رسیدگی به این مسئله در اسرع وقت هستند.

معترضین خواهان برکناری گالانت تاکید دارند، در سایه حضور گالانت در وزارت جنگ در کابینه فعلی تا به امروز او رفتاری مغایر با مواضع کابینه لیکود و نخست وزیر آن در پیش گرفته است.

معترضین با اشاره به طوفانی که گالانت در مورد اصلاحات قضائی انجام داد و همراهی او با اعتراضات عمومی صورت گرفته، سرپیچی‌های مختلفی از دستور العمل‌های کابینه داشته است.

همچنین گالانت به عنوان وزیر جنگ و هرتسی هالیوی رئیس ستاد مشترک به همراه فرمانده نیروی هوایی و شماری از ژنرال‌های ارتش اسرائیل به دلیل کم کاری و واکنش‌های ضعیف خود باعث شتاب گرفتن اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو شدند.

درخواست کنندگان تاکید می‌کنند که گالانت به نحوی عمل کرده که می‌توان او را جزو مخالفان اصلاحات قضائی توصیف کرد.

در رابطه با 7 اکتبر و بعد از آن جنگ غزه نیز او همچنان مخالف برنامه‌ها و طرح‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بوده و به روش‌های مختلف از دستورات وی سرپیچی می‌کند.

گالانت همچنین همزمان با خروج بنی گانتس و گادی ایزنکوت از ائتلاف جنگ، او نیز مواضعی علیه نخست وزیر و ائتلاف حاکم در پیش گرفت و نظرات آنها را تایید کرد.

گفتنی است شکست اسرائیل در دستیابی به اهداف خود در نوار غزه به رغم حجم بالای آتش و جنایاتی که علیه غیر نظامیان مرتکب شده و تبدیل شدن به جنگ فرسایشی در غزه و در شمال فلسطین اشغالی باعث بروز جنگ و درگیری شدید داخلی نه تنها بین جریان‌های مختلف سیاسی رژیم صهیونیستی شده بلکه این اختلافات به شکل جزئی تری دامن ائتلاف حاکم را گرفته و بعد از آن هم به داخل لیکود به عنوان هسته اصلی ائتلاف هم رخنه کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ