شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در الیگودرز به روی صحنه رفت

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در شهرستان الیگودرز به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هم‌زمان با ایام اربعین و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مجلس تعزیه و شبیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) در مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ الیگودرز برگزار شد.

ناهید شهروسوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اظهار کرد: تعزیه و شبیه‌خوانی یک هنر آئینی مذهبی بوده که روایتگر داستان‌ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای و ملی نیز هست.

وی با اشاره به اینکه تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آئینی - مذهبی ایران بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی‌بودن این هنر است، ادامه داد: این نمایش هر سال طی ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی در این شهرستان برپا می‌شود و امسال هم از ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اضافه کرد: مجلس شبیه‌خوانی و تعزیه در الیگودرز با حمایت قرارگاه شهید آوینی و به همت گروه نمایشی هفت و کانون هنرهای آئینی و سنتی، انجمن تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز شب گذشته در آمفی‌تئاتر روباز مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ شهرستان الیگودرز با معین البکای حسین احمدی و مشاوره محسن اکبری، تنظیم صدا و صدابرداری مهدی بسحاق برگزار شد.

بنابراین گزارش، این اجرا با هنرمندی و همکاری «ابراهیم عسگری»، «بهمن جمالی»، «امیرعباس قنبری»، «مالک کلهر»، «محمدعلی حسینی»، «عباس کرمی»، «مهدی سادات حسینی» و موسیقی «فرامرز اصغری» و «سجاد خزایی» و دستیاران صدا «بهزاد افرازه» به روی صحنه رفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ