ثبت‌نام هنرستان‌های هنرهای زیبا در لرستان تا مهرماه ادامه دارد

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: ثبت‌نام هنرستان‌های هنرهای زیبا در این استان تا مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نیازی در سخنانی، اظهار داشت: هنرستان‌های هنرهای زیبا از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی در کشور محسوب می‌شوند که تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

وی هدف از تأسیس این مراکز آموزشی را تلاش برای اجرایی‌کردن ارتقا و توسعه آموزش‌ها در حوزه هنر عنوان کرد و در ادامه گفت: در راستای پرورش هنرمندان کاردان باید استعدادهای هنری دانش‌آموزان را از همان دوران کودکی و نوجوانی شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کاربردی جهت پرورش آن‌ها گام برداریم که با وجود هنرستان‌های هنرهای زیبا این مهم محقق خواهد شد.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از وجود سه هنرستان هنرهای زیبا در لرستان خبر داد و با بیان اینکه این مراکز آموزشی در خرم‌آباد و بروجرد مستقر هستند، افزود: هم اکنون یک هنرستان ویژه پسران در بروجرد و دو هنرستان دختران و پسران در خرم‎آباد در زمینه آموزش هنر فعال هستند و در حال حاضر نیز ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید از اواخر خرداد آغاز و تا اول مهر ادامه دارد.

نیازی با اشاره به اینکه در هنرستان پسرانه خرم‌آباد ۱۰۳ دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، ادامه داد: این افراد در رشته‌های گرافیک، موسیقی و نمایش تحصیل می‌کنند.

وی از اضافه‌شدن دو رشته انیمیشن و سینما برای سال تحصیلی جدید به رشته‌های این هنرستان خبر داد و گفت: تمام افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته‌های تخصصی فرهنگی - هنری می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با یادآوری اینکه امسال ۲۴ نفر خروجی پایه دوازدهم داشتیم و از سال قبل ۷۹ دانش‌آموز باقی‌مانده است، اضافه کرد: هم اکنون نیز ثبت‌نام در پنج رشته هنری گرافیک، موسیقی، نمایش، انیمیشن و سینما در دست اجرا است و ادامه دارد.

نیازی در ادامه تعداد دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبای بروجرد را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: هر ساله به طور معمول حدود ۲۰ دانش‎آموز برای ثبت‌نام در این مرکز آموزشی ثبت‌نام می‌کنند.

وی به درخشش دانش‌آموزان این هنرستان در مسابقات فرهنگی - هنری متعدد استانی اشاره کرد و گفت: سالیانه شاهد کسب رتبه‌های زیادی از توانمندی این دانش‎آموزان هستیم و تنها طی سال گذشته دانش‌آموزان ما موفق به کسب هشت مقام شدند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: ثبت‌نام در هنرستان هنرهای زیبای دخترانه خرم‌آباد نیز در حال انجام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ