آزمایش عجیب یوتیوبر معروف: آیا می‌توانید یک هفته از نشستن اجتناب کنید؟

اقتصاد ایران: لوکاس بال، یوتیوبر معروف به پیگمی، برای فهمیدن تاثیرات پرهیز از نشستن، تلاش کرد تا به مدت یک هفته تمام کارهایش را به صورت ایستاده انجام دهد.

تصور کنید یک هفته‌ی تمام باسن خود را روی هیچ سطحی نگذارید؛ بدین معنی که هنگام تماشای تلویزیون روی مبل لم ندهید، هنگام کار روی صندلی اداره ننشینید یا حتی از صندلی توالت استفاده نکنید.

لوکاس بال، یوتیوبر مطرح که در یوتیوب با نام پیگمی (pigmie) شناخته می‌شود، تصمیم گرفت هفت روز کامل را بدون نشستن بگذراند. جای تعجب نیست که همواره ایستادن، انجام امور روزمره مانند رانندگی و کار را به‌شکل قابل‌توجهی پیچیده‌تر می‌کند. انگیزه‌ی انجام بال از این کار نگرانی‌های سلامتی بوده و صرفا به خاطر شیرین‌‌کاری انجام نشده است.

پیگمی در معرفی این آزمایش توضیح می‌دهد که آمریکایی‌ها به‌طور متوسط ​​روزانه حدود ۹٫۵ ساعت می‌نشینند؛ در صورتی که نشستن طولانی‌مدت و عدم فعالیت بدنی با چاقی و مجموعه‌ای از بیماری‌های مرتبط با چاقی مرتبط است.

پیگمی می‌گوید نشستن مزمن با مشکلاتی مثل کمر درد، اختلال عملکرد ستون فقرات، تحلیل مفاصل، وضعیت نامناسب کمر، گردن و شانه‌ها و همچنین مشکلات عروقی در پاها و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر مرتبط است. مطالعات، سبک زندگی بیش‌از‌حد بی‌تحرک را با کاهش حجم مغز و افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط دانسته‌اند. به همین دلیل، افراد دارای مشاغل اداری و پشت میزی تشویق می‌شوند تا پیوسته ننشینند و حین‌کار از جای خود بلند شوند و حرکت کنند.

پیگمی میز ایستاده‌ای خرید تا بتواند در حالت ایستاده به کار خود ادامه دهد. اولین چیزی که او متوجه شد، تاثیر فوری ایستاده‌ماندن بر روده‌ها بود. او می‌گوید: «احساس می‌کردم همه‌چیز به راحتی در مسیر درستی حرکت می‌کند.»

ایستادن طولانی می‌تواند شکل ستون فقرات را تغییر دهد

پیگمی آزمایش خود را به دلیل درد مفاصل، طرز نامناسب قرار‌گیری بدن و خستگی مفرط پس از پنج روز ناتمام رها کرد. او پس از تجزیه‌و‌تحلیل مقایسه‌ی تصاویر قبل و بعد متوجه شد که دچار خمیدگی قابل‌توجهی در قسمت بالایی بدن یا کیفوز شده است. نقص در ستون فقرات باعث کیفوز یا گوژپُشتی و شکل گرد‌شدن نامناسب شانه‌ها می‌شود که می‌تواند ارثی یا اکتسابی باشد.

تمام تغییرات رخ‌داده در بدن پیگمی، منفی نبود. او متوجه شد شکل پایین ستون فقراتش بهبود یافته و خمیدگی بیشتری پیدا کرده است. او همچنین دریافت که ایستاده کارکردن باعث می‌شود تا حدود ۳۰ درصد بازده بیشتری داشته باشد، اگرچه با ایجاد خستگی در طول روز، این مزیت کاهش می‌یابد.

پیگمی درحدود ۴۵۰ گرم وزن اضافه کرد، احتمالاً به این دلیل که بیشتر از حد معمول غذا می‌خورد تا ذهنش را از درد و خستگی پاهایش دور کند. او باورد دارد قابل‌توجه‌ترین اثر کار روی میز ایستاده، بهبود در هضم و گوارش است. نظر شما چیست؟ آیا می‌توانید به پرهیز از نشستن برای مدت طولانی فکر کنید؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ