ماندگاری انقلاب اسلامی مدیون قیام امام حسین(ع) است

اقتصاد ایران: ارومیه - عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نه تنها اصل انقلاب اسلامی مدیون امام حسین (ع) است بلکه ماندگاری آن نیز مدیون ابا عبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی دوشنبه شب در مراسم یادواره شهدای گمنام با بیان اینکه همان گونه که امام راحل فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می‌دارد، اظهار کرد: دفاع مقدس، حماسه مدافعان حرم، حماسه مقاومت اسلامی مدیون امام حسین (ع) است و کشور را عشق به حسین (ع) نگاه داشته و ۱۴ قرن است این روند ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به رشادت‌های هشت سال دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: رژیم بعث عراق سعی می‌کرد سد راه انقلاب اسلامی شده و مانع پیشرفت آن شود اما رشادت رزمندگان و خون‌های شهدا این فرصت را به او نداد و باعث بقای این انقلاب شد.

آیت الله خاتمی به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دشمنان توطئه عظیمی برای انتخابات طراحی کردند آنها با توطئه‌های خود سعی کردند حضور مردم در انتخابات و مشارکت آنها را به ۱۵ درصد و ۱۳ درصد برسانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان تمام رسانه‌های خود را بسیج کردند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد اما راه به جایی نبردند.

وی اظهارکرد: آنها با این توطئه خود تلاش می‌کردند آبروی بین المللی ما را از بین برده و آبرویی برای نظام باقی نماند اما شور و حضور مردم توطئه آنها را خنثی کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی اضافه کرد: در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و مسئولان نظارت خوبی داشته اند.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز گفت: رژیم صهیونیستی در غزه ۴۰ هزار کودک و بزرگ را قتل عام کرد و اوج جنایت خود را نشان داد که در طول تاریخ بشریت این جنایات بی سابقه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این مراسم با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا و ارج نهادن برآنها رسم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است، گفت: مسئله شهادت همواره از موضوعات مهم دینی و روایی بوده و موضوعی کاملاً مشهود است و همواره به این موضوع توجه و تاکید شده است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی به برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: برگزار کردن چنین یادواره‌هایی احترام گذاشتن به کسانی است که جان خود را در راه اعتلای دین و وطن هدیه کردند.

جامعه اطلاعاتی آذربایجان غربی ۲۹۲ شهید متشکل از سپاهی، اطلاعاتی، حفاظتی، مرزبانی، دادگستری، ارتش و اداره کل اطلاعات دارد گفت: همچنین این استان شهدای اهل تشیع و تسنن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ