هفت اصل مکتب دفاعی اسلام از نگاه خسروپناه

اقتصاد ایران: سی‌‌وچهارمین دوره‌ دانش‌آموختگی دانشجویان‌ میهمان دانشگاه‌ فرماندهی و ستاد ارتش با حضور دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مراسم‌ سی‌ و چهارمین دوره‌ دانش‌آموختگی دانشجویان‌ میهمان دانشگاه‌ فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش در سالن همایش سرلشکر فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در این مراسم اظهار کرد: ایران تمدن کهن دارد، در نگاه تاریخی به ایران باید از ساسانیان و هخامنشیان تاکنون را در دوره تمدنی کهن مدنظر قرار داد.

وی افزود: دانشگاه جندی‌شاپور به‌عنوان اولین دانشگاه جهان سال 297 میلادی در دزفول تأسیس شد، هم‌اکنون که دوره جمهوری اسلامی است دانشگاه‌ها در عالی‌ترین مرتبه علمی قرار دارند، مثلاً در زمینه پزشکی هیچ بیماری نیست که در جهان درمان شود اما در ایران درمان نشود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شوراهای‌عالی کشور که با احکام مقام معظم رهبری تعیین می‌شوند، ادامه داد: این شوراهای‌عالی شامل شورای‌عالی امنیت ملی، شورای‌عالی فضای مجازی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

خسروپناه گفت: وظیفه اصلی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری در این حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی است. ریاست شورا با رئیس‌جمهوری است و اداره جلسات و شوراهای اقماری با دبیر شورای‌عالی است. اسناد متعددی در شورای‌عالی نظیر نقشه جامع، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند موسیقی و سند صنایع دستی و اسناد دیگری در این شورا تصویب شده است.

وی هفت اصل مکتب دفاعی اسلام را برشمرد و گفت: اصل اول توحید به‌عنوان اصل الاساس است چراکه باید اعتقاد و باور به خدای خالق داشته باشیم. اصل دوم ولایت الهی است که ما انسان‌ها را به هم پیوند می‌زند. اصل سوم عدالت است، ما خودمان را مجاز به ظلم کردن نمی‌دانیم. اصل چهارم کرامت است. اصل پنجم عقلانیت است، اصل ششم جهاد است، تلاش برای رشد انسانیت در راه خداست. اصل استقامت اصل هفتم است تا متزلزل نشویم و در مسیر درست گام برداریم.

انتهای پیام/+
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ