امسال ۱۸۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان به عراق سفر کرده‌اند

اقتصاد ایران: اهواز - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از اول سال تاکنون مترددین ۲ مرز شلمچه و چذابه بیش از ۲۱۲ هزار بوده است که قریب به ۱۸۰ هزار نفر خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمود میرفیضی عصر امروز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در محل فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: هر شغلی یک شاخصی دارد؛ به نظر بنده در حوزه خبرنگاری چندین کلید واژه وجود دارد، اول اینکه خبرنگار ابتدا یک انسان مجاهد است، فهیم، پرسشگر و توانمند است. همچنین رسالت خود را به نوعی که احساس می‌کند نسبت به مردم و جامعه مسئولیت دارد انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بسیاری از مواقع خبرنگار مصلحت جامعه را بر مصلحت خودش ترجیح می‌دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران ۲ سلاح دارند، تصریح کرد: پلیس سلاحش نفوذ کلام است اما سلاح خبرنگار مدعی العموم بودن است و دیگری آگاهی سازی و تنویر افکار عمومی جامعه است.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی که رسانه‌ها باید انجام دهند تزریق امید به جامعه است چرا که شاید ناامیدی یکی از موضوعاتی است که همیشه مشکل ایجاد می‌کند. همچنین برخی مواقع خبرنگاران در حوزه امنیت و پلیس نقش مؤثری دارند.

سردار میرفیضی عنوان کرد: شاید در بحث امنیت پایدار یکی از جاهایی که می‌تواند ممکن‌ترین پایه را ایجاد کند رسانه‌ها هستند. از سوی دیگر ما می‌گوئیم پلیس همیار دارد، یکی از همیاران پلیس اصحاب رسانه هستند.

وی، مهم‌ترین پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم را رسانه و خبرنگاران دانست و گفت: اعتماد موضوع مهمی است چرا که المثنی ندارد و نباید کم شود، اگر اعتماد از پلیس گرفته شد جایگزین دارد، خبرنگار هم اگر اعتمادش گرفته شود جایگزین دارد لذا ما در حوزه تکمیل اقدام پلیس، یک جای خالی داریم که آن هم پلیس خبرنگار است.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: همکاران من در حوزه امنیت و پایدار کردن امنیت اقداماتی انجام می‌دهند، اما در بحث تولید امنیت که یک موضوع چندوجهی است مهم‌ترین نقش را خود مردم دارند؛ از خبرنگاران گله دارم زیرا باید وظیفه شهروندی را به مردم آموزش دهند.

۱۰۰۰ فوتی ناشی از تصادف

سردار میرفیضی با بیان اینکه نظم شاه کلید همه موضوعات است، تصریح کرد: سال گذشته در حوزه تصادفات خوزستان بیش از یک هزار نفر فوتی داشته ایم، تعدادی قوانین را رعایت نمی‌کنند، پلیس برای حفظ جان مردم با آنها برخورد و خودروها را توقیف می‌کند اما مردم خود به این توقیف‌ها معترض می‌شوند.

وی افزود: برای اعمال قانون هزینه کنیم، در برخی از کشورهای دنیا اعمال قانون بر اساس منبع درآمد است.

فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: ما و اصحاب رسانه یک مجموعه واحد هستیم، هدف همه ما ایجاد توسعه، آرامش و امنیت اجتماعی هستیم.

سردار میرفیضی با بیان اینکه پلیس ۴۰ مأموریت دارد، اظهار کرد: در هر مأموریت شاید بیش از ۱۰ طرح وظایف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مرز و امنیت اشاره کرد. اگر اینها را کنار هم قرار دهیم بسیار گسترده می‌شوند.

وی با اعلام اینکه نیروی انتظامی به دنبال این است که آسایش و آرامش خودش را بگیرد تا مردم آرامش و آسایش داشته باشند، عنوان کرد: سال گذشته ۶ نفر از همکاران ما شهید شدند و در سال‌جاری چهار شهید داشته ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: طی نظرسنجی انجام شده، در مقایسه سال ۱۴۰۱ با سال ۱۴۰۲، در حوزه سرمایه اجتماعی ۱۰.۱۵ درصد افزایش مشارکت داشته ایم، در حوزه تمایل مردم به مشارکت با پلیس ۲۱ درصد افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه اعتماد به پلیس چهار درصد افزایش داشته ایم.

افزایش رضایتمندی

سردار میرفیضی بیان کرد: رضایتمندی حضور به موقع پلیس هفت درصد بیشتر شده، نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش در حوزه سرقت داشته ایم.

وی با بیان اینکه یکسری شاخص نرخ جرم در کشور وجود دارد، گفت: امسال ۱۳۳ فقره سرقت خوزستان از میانگین کشوری کمتر بوده است.

به گفته فرمانده انتظامی خوزستان، موضوعات امنیتی را باید به یک موضوع اجتماعی تبدیل کنیم. در بسیاری از موضوعات روندی انجام می‌شود به دلیل عدم آگاهی است که هزینه هم دارد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: امسال مرکز ۱۱۰ قریب یک میلیون و ۸۰۰ زنگ خوری داشته است و عملیاتی انجام داده ایم، البته ممکن است عملیات هم با تأخیر پلیس باشد. البته در این حوزه در حال نوسازی و حرکت به سمت هوشمندسازی هستیم.

وی با اشاره به ایام اربعین گفت: اربعین سفره پهن شده‌ای برای مردم خوزستان است که باید به اندازه‌ای که توفیق داریم برداشت کنیم و به عنوان خادم الحسین (ع) بهترین کار را برای زائران انجام دهیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در ۲ مرز شلمچه و چذابه نسبت به سال گذشته، نیروهای بیشتری را به کار گرفته ایم، تصریح کرد: از اول سال تاکنون مترددان ۲ مرز شلمچه و چذابه بیش از ۲۱۲ هزار بوده است که قریب به ۱۸۰ هزار نفر خارج شده اند.

سردار میرفیضی گفت: از ظرفیت دهیارها به عنوان پلیس یار استفاده کرده ایم که به مردم خدمات ارائه دهند

وی تاکید کرد: هیچ فردی بدون گذرنامه به مرز مراجعه نکند چرا که در مرز هیچ گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود. از سوی دیگر زائران خودروهای خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند در غیر اینصورت خودرو آنها با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود.

سردار میرفیضی گفت: جمع آوری دست فروشان وظیفه پلیس نیست اما اعلام آمادگی کرده ایم که هرجا پلیس بتواند اقدامی انجام دهد، ورود خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: باید قدر مردم خوزستان را دانست زیرا انسان‌های قدرشناسی هستند و اگر حتی کار کوچکی برای آنها انجام شود برای آن تقدیر و تشکر می‌کنند و ما شرمنده می‌شویم. البته خیلی به مردم مدیون هستیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به مساله معتادان متجاهر، عنوان کرد: امسال بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه معتادان، فروشنده‌ها و.. جمع آوری کرده ایم. همچنین ۲۰ باند فروش و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر گرفته ایم اما در این حوزه دستگاه‌های مختلف نقش متفاوتی دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ