اپل نرم‌افزار Patreon را به حذف از اپ استور تهدید کرد

اقتصاد ایران: اپل نرم‌افزار Patreon را به استفاده از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای مجبور کرد.

بنابر بیانیه‌ی رسمی Patreon، شرکت اپل به‌تازگی به پلتفرم Patreon اعلام کرده است که باید تا نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل برای تمامی تراکنش‌های داخل اپلیکیشن iOS خود استفاده کند؛ وگرنه از فروشگاه اپ استور حذف خواهد شد.

اپلیکیشن Patreon یکی از پلتفرم‌های محبوب برای حمایت مالی از خالقان محتوا است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرداخت مبلغی ماهانه از محتوای دلخواه خود حمایت کنند. این پلتفرم به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و از حمایت مالی آن‌ها بهره‌مند شوند. با‌این‌حال، تغییرات جدید اپل می‌تواند تأثیرات زیادی روی درآمد خالقان محتوا بگذارد.

این تصمیم بدین‌معناست عضویت‌های جدیدی که از‌طریق اپلیکیشن Patreon در iOS خریده می‌شوند، مشمول کارمزد ۳۰ درصدی اپل خواهند بود. با‌این‌حال، عضویت‌های موجود و آن‌هایی که ازطریق پلتفرم‌های دیگر خریده شده‌اند، تحت‌تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت.

این اقدام بخشی از سیاست گسترده‌تر اپل برای اطمینان از خریدهای درون‌برنامه‌ای امن از‌ طریق سیستم پرداخت خود اپل است. این رویکرد مدت‌هاست که محل بحث و جدل بسیاری از توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقدند که کارمزد ۳۰ درصدی اپل بسیار زیاد است و به ضرر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تمام می‌شود.

شرکت Patreon توصیه می‌کند که سازندگان برای جبران ۳۰ درصدی که از‌این‌پس به اپل پرداخت می‌شود، هزینه عضویت خود را افزایش دهند. این شرکت به‌جای اینکه سازندگان خودشان محاسبات را انجام دهند، ابزار جدیدی توسعه داده است که می‌تواند به‌طور خودکار این قیمت‌ها را به مقدار صحیح فقط در اپلیکیشن iOS  این برنامه افزایش دهد.

مقالات مرتبط
  • رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون
  • شکایت یک میلیارد دلاری از اپل بر سر کارمزدهای اپ استور

بسیاری از خالقان محتوا نگران هستند که این تغییرات به کاهش شدید درآمد آن‌ها منجر شود؛ چراکه کارمزد ۳۰ درصدی اپل می‌تواند بخش زیادی از درآمد آن‌ها را کاهش دهد. به‌غیر از آن تولیدکنندگان محتوا باید از ۷۰ درصد باقی‌مانده نیز مالیات بر درآمد کشور خود را پرداخت کنند. برخی دیگر معتقدند که این تغییرات می‌تواند به‌‌نفع کاربران باشد؛ زیرا اپل با ارائه‌ی سیستم خرید درون‌برنامه‌ای امن و مطمئن، تجربه‌ی کاربری بهتری فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ