تحلیل‌گر اسرائیلی: در ۳ جبهه شکست خوردیم

اقتصاد ایران: به اعتقاد یک تحلیل‌گر صهیونیست، اسرائیل بعد از باختن قافیه جنگ در نوار غزه در مقابل حماس و در شمال در مقابل حزب الله، در جنگ روانی از ایران هم شکست خورده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تسیبی گیل، تحلیل‌گر اسرائیلی در یادداشتی که امروز دوشنبه در پایگاه خبری نیوز وان منتشر شد، تاکید کرد، کابینه اسرائیل در بدترین شرایط کارآمدی قرار دارد، جنگ فرسایشی در جنوب و شمال ادامه داشته و تاکنون صدها میلیون هم برای تامین امنیت صرف شده است در حالی که آماده باش در پشت جبهه برای مقابله با تهدیدهای ایران و حزب الله هم در اوج خود قرار دارد.

او در ابتدای این یادداشت نوشت: شما هم ملاحظه کرده‌‌اید که تمامی شرکت‌های هوایی خارجی پروازهای خود را متوقف کرده‌اند، مسافرانی که در خارج به سر می‌برند، سرگردان هستند و قادر به بازگشت نیستند، سه شرکت هوایی اسرائیلی هم قادر به پاسخگویی به تمامی تقاضاها نیست، قیمت‌ها هم که سرسام آور شده‌اند.

حتی شرکت‌های اسرائیلی هم شاهد تاخیر و حتی لغو پرواز هستند، همه مسافران موجود در خارج دچار سرگردانی شده‌اند در حالیکه در داخل نیز کل اسرائیل در شرایط بحرانی به سر می‌برد، کابینه هم فلج شده است، جنگ فرسایشی در جنوب و شمال ادامه داشته و میلیون‌ها هزینه برای آماده باش امنیتی و داخلی برای مقابله با تهدیدهای ایران و حزب الله تاکنون صرف شده است، اسرائیل کلا به یک جنگل تبدیل شده است، همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که حتی یک گلوله هم از تهران شلیک نشده است.

حتما شنیده‌‌اید که اگر سوار خودروی کرایه‌ای شوید، باید برای زمان‌‌هایی که خودرو توقف کرده است هم پول بپردازید، یعنی حتی زمانی که حتی یک سانت حرکت نمی‌کند هم هزینه پرداخت کنید، این دقیقا هما زیبایی فرهنگ بازاری ایرانی است، در اینجا یک ذکاوت نهفته است، بخصوص زمانی که یهودی خود را فردی حکیم تصور کرده اما در مقابل ذکاوت فارسی احمق جلوه می‌کند.

این دقیقا همان شرایطی است که در جنگ ترکیبی شاهد آن هستیم، زمانی که جنگ روانی بخشی از تهاجم می‌شود، که امروز آن را تجربه می‌کنیم.

حماس ما را در همان مراحل اولیه جنگ شکست داد، وقتی تلفات غیر نظامیان در غزه بر کل اقدامات حماس در 7 اکتبر سایه انداخت، ما شکست خوردیم در شمال نیز شرایط مشابهی داریم، زمانی که حزب الله موفق شد الجلیل زیبا را به صحنه جنگ و منطقه‌ای سوخته و ویران تبدیل کند و ارزش افزوده آوارگی یکصد هزار نفر را هم باید به آن ملحق کند، ما جنگ را در آنجا هم باختیم.

این یک شکست شدید برای ارتش اسرائیل در جنگ روانی هم است، که بخش لا ینفکی از ساختار جنگ محسوب می‌شود، این درسی است که نخست وزیر ما باید آن را فرا بگیرد، چون دست گل‌های زیادی در این رابطه به آب داده است، به هر شکل استفاده از زور و زور بیشتر بدون بکارگیری عقل همانند بوم رنگ به خود ما یعنی به همه ما باز می‌گردد.

امروز ما در مقابل دشمنانمان نه در بعد نظامی و نه در بعد روانی و روحی در شرایط باید و شاید نیستیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ