موکب موقوفات فارس در نجف اشرف برپا می شود

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: کاروان تجهیزات موکب موقوفات فارس به منظور برپایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به نجف اشرف اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عباس موسوی با بیان اینکه تنوع نیات واقفین خیراندیش این استان که یکی از آنها برگزاری مجالس عزا، سخنرانی و تعزیه امام حسین (ع) است باعث ایجاد مواکب مختلف در سطح استان فارس و همچنین در عتبات حسینی برپا کنیم، گفت: به همین منظور و به همت اداره کل اوقاف فارس همه ساله قبل از اربعین حسینی مواکبی را در سطح استان فارس برای جاماندگان اربعین و همچنین در مرزهای خروجی کشور برپا می‌کنیم.

وی گفت: شاخص ترین موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در شهر نجف اشرف با همکاری موکب حضرت امام جواد (ع) شهر مرودشت است.

موسوی از شاخصه‌های این موکب مشترک را ایجاد یک درمانگاه با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و با همکاری خیرین استان فارس دانست و افزود: طبخ غذای سه وعده و هر وعده ۵ هزار پرس نیز از دیگر برنامه‌های این موکب است.

مدیرکل اوقاف فارس در ادامه به یکی دیگر از موکب‌های اوقاف فارس اشاره کرد و گفت: موکب امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا نیز به زائرانی که از استان‌های شرقی وارد فارس می‌شوند و همچنین زوار کشورهای هند و پاکستان که از سمت شرق استان فارس راهی عتبات عالیات هستند خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مواکبی که اوقاف فارس در راستای اجرای نیت خیر واقفین خیراندیش در برپایی آن سهیم است موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر کربلا است که با همکاری سپاه فجر استان فارس مستقر می‌شود و در ایام اربعین به خدمت رسانی می‌پردازد.

مدیرکل اوقاف فارس تاکید کرد: تمامی لوازمی که در حال ارسال به نجف اشرف است از محل اجرای نیات واقفینی است که از بیش از دو قرن پیش اموال خود را وقف بر عزاداران سیدالشهدا کرده‌اند که نام و اثرشان باقی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ