ترامپ پس از غیبتی سه‌ساله به ایکس (توییتر سابق) بازگشت

اقتصاد ایران: ترامپ پس‌ از سه سال دوری از ایکس (توییتر سابق)، به شبکه‌ی اجتماعی ایلان ماسک بازگشت.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پس‌ از سه سال دوری از شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، بالاخره با تبلیغ کمپینی به این شبکه‌ی اجتماعی بازگشت.

ویدئو تبلیغاتی ترامپ در ابتدا به‌گونه‌ای منتشر شده بود که از پروفایل او مخفی بماند و صرفاً در فید خبری کاربران شبکه‌ی اجتماعی ایکس به‌نمایش درآید.

دونالد ترامپ پیش‌تر به‌عنوان یکی از عالی‌رتبه‌ترین و خبرسازترین کاربران توییتر شناخته می‌شد. او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش از این شبکه‌ی اجتماعی برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی دولت خود و ایالات متحده‌ی آمریکا استفاده می‌کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ و در جریان حمله‌ی ششم ژانویه به کنگره‌ی آمریکا، از دسترسی به شبکه‌ی اجتماعی توییتر منع شد. در آن زمان، توییتر هم‌گام با تصمیمات اتخاذ‌شده در شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون فیسبوک اعلام کرد که به‌دلیل خطر بروز خشونت بیشتر، حساب کاربری ترامپ را «به‌طور دائم» تعلیق می‌کند.

مدت کوتاهی پس از تصاحب توییتر به‌دست ایلان ماسک، در اواخر سال ۲۰۲۲، حساب کاربری ترامپ به حالت عادی بازگشت؛ اما او از شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی خود موسوم به Truth Social استفاده می‌کرد و در تمام این مدت، تنها یک پست در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر) منتشر کرده بود.

تنها فعالیت ترامپ از زمان بازگشت حساب کاربری ایکس خود، به انتشار تصویر بازداشتش (Mugshot) بازمی‌گردد که هنگام معرفی‌کردن خود به زندان به‌جرم تلاش برای تغییردادن نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در آگوست ۲۰۲۳ از او گرفته شده بود.

پست ترامپ در ایکس ۱

اکنون ترامپ با انتشار تبلیغی از کمپین انتخاباتی خود به شبکه‌ی اجتماعی ایکس بازگشته است. ویدئو ترامپ ابتدا در قالب تبلیغ منتشر شده بود تا بدین‌ترتیب بدون ظاهرشدن در پروفایل ترامپ، در فید خبری کاربران ایکس به‌نمایش درآید؛ اما اکنون او این ویدئو را به‌صورت عمومی منتشر و در سه ساعت ابتدایی، بیش‌ از ۱۵ میلیون بازدید دریافت کرده است.

ویدئو تبلیغاتی ترامپ در حالی منتشر شده است که او مدت کوتاهی بعد، در ساعت ۳:۳۰ صبح سه‌شنبه ۲۳ مرداد به‌وقت تهران، به‌صورت زنده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس با ایلان ماسک گفت‌وگو خواهد کرد.

پست ترامپ در ایکس ۲

دونالد ترامپ پس‌ از انتشار ویدئو تبلیغاتی‌اش، چندین پست دیگر نیز در پلتفرم ایکس منتشر کرده که از‌جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تیزر گفت‌وگو با ایلان ماسک اشاره کرد که ترامپ آن را با عبارت «لذت ببرید!» به‌اشتراک گذاشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ