محکومیت ۲ نوجوان ۱۲ ساله در ارتباط با ناآرامی‌های انگلیس

اقتصاد ایران: قوه قضائیه انگلیس که به دستور دولت اقدامات سختی را علیه عوامل ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در انگلیس در دستور کار قرار داده دو نوجوان ۱۲ ساله را در همین ارتباط محکوم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، حدود دو هفته پیش، اقدام خونین یک جوان 17 ساله در لندن انگلیس را در شوک و حیرت فروبرد و به دنبال آن ناآرامی ها و خشونت های گسترده ای در سراسر انگلیس رخ داد.

قوه قضائیه بعد از آن اقدامات سختی را علیه معترضان در دستور کار قرار داد و اکنون دو نوجوان دوازده ساله را در ارتباط با این خشونت ها متهم کرده است.

به نوشته روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، قوه قضائیه انگلیس تاکنون صدها نفر از جمله دو نوجوان دوازده ساله را به دلیل ناآرامی هی جناح راست افراطی در شهرهای بریتانیا متهم کرده است. گفته می شود پسری در شورش های شهر ساوت پورت در شمال غرب انگلیس شرکت کرده است. در منچستر هم پسری هم سن و سال وی اعتراف کرد که در دو روز جداگانه در این ناآرامی ها شرکت کرده است.

طبق گزارش اسکای نیوز، این نوجوانان دوازده ساله جوانترین متهمان تا به امروز این اعتراضات هستند. در انگلستان مسئولیت کیفری از ده سالگی شروع می شود.

پلیس انگلیس تاکنون در مجموع 927 نفر را در سراسر این کشور دستگیر و 466 نفر از آنها را متهم کرده است. چندین عامل این ناآرامی ها قبلاً به زندان محکوم شده اند از جمله یک مرد 41 ساله به دلیل شرکت در شورش در هتلی در نزدیکی روترهام که پناهجویان در آن اقامت داشتند به دو سال و هشت ماه زندان محکوم شده است. یک جوان 18 ساله که به سمت افسران پلیس در شهر دارلینگتون سنگ پرتاب کرد یک سال و نیم در بخش بازداشت نوجوانان قرار گرفت.

دولت بریتانیا در این باره ابراز رضایت کرد که وضعیت ناآرامی ها در این کشور اخیراً کاهش یافته است. سخنگوی دولت انگلیس در عین حال گفت :اما ما هوشیار هستیم و بی خیال نمی شویم. وی از واکنش سریع سیستم قضایی استقبال کرده و آن را ستود. کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس نیز تعطیلات تابستانی خود را به دلیل این ناآرامی ها و به منظور رسیدگی به آن لغو کرد.

به گفته انجمن صنعت هتلداری انگلستان، فروش در این صنعت به دلیل این ناآرامی ها به شدت کاهش یافت. این شرایط به دنبال حمله با چاقو در ساوت پورت که در آن سه دختر کشته و چند کودک زخمی شدند ایجاد شد.

دولت انگلیس برای سرکوب ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده در انگلیس 6 هزار نیروی ویژه را بسیج کرده و با توجه به افزایش بازداشتی‌ها، ظرفیت زندان‌ها را گسترش داد.

هایدی الکساندر، وزیر دادگستری انگلیس چندی پیش در این باره به رادیو بی بی سی گفت بیش از 500 مکان دیگر در زندان برای بازداشتی های در جریان این اعتراضات آزاد شده است.

نخست وزیر بریتانیا هم پیشتر از سرکوب شدید دولتش علیه معترضان خبر داده بود.

به دلیل بحران شدید ازدحام در زندان های بریتانیا، مدتی بود که توسعه این زندان ها برنامه ریزی شده بود. همین چند هفته پیش، دولت های انگلستان و ولز اعلام کردند که در نتیجه این بحران هزاران زندانی را زودتر از موعد آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ