رسانه عبری: جنگ روانی حزب الله و ایران همچنان ادامه دارد

اقتصاد ایران: به اعتقاد یک رسانه عبری زبان، جنگ روانی ایران شبکه‌های اجتماعی اسرائیل را به طور کامل در تسخیر خود در آورده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان گلوبس در شماره امروز دو شنبه خود با اعلام این خبر افزود: تقریبا از دو هفته پیش اسرائیل در شرایط آماده باش و آماده باش پیشگیرانه نسبت به پاسخ پیش بینی شده از سوی حزب الله و ایران است.

اقداماتی که قرار است در واکنش به ترور فؤاد شکر و اسماعیل هنیه و البته شمار دیگری از افراد انجام شود.

سطح شرایط بغرنج و هیستریک حاکم بر اسرائیل را کارشناسان با دوره پر التهاب قبل از جنگ شش روزه مقایسه می‌کنند، در حالی که هنوز هیچ کس نمی‌داند که این پاسخ چه زمانی انجام گرفته و به چه شکل صورت خواهد گرفت، همین امر باعث شده است تا همه به اخبار درز پیدا کرده و افشاگری‌های خبری تکیه کنند، اخباری که باز هم در دسته بندی آنها در زمره اخبار خطرناک و یا اخباری که فقط با هدف ایجاد رعب و وحشت منتشر می‌شوند، دچار مشکل هستیم.

در این بین کسانی که در حال دست به دست کردن این خبرها در فضای مجازی هستند از وحشتی که در جامعه اسرائیل به وجود آمده لذت می‌برند.

در ادامه گزارش گلوبس آمده است: این یک جنگ تبلیغاتی است، در چنین شرایط متشنجی مردم هم به دنبال پیگیری اخباری هستند که آنها را بیش از پیش به وحشت بیاندازد، یکی از آنها می‌گوید: رسانه‌های ایران تصاویری از پایگاه‌های موشک‌های بالستیک منتشر کردند، این اقدام آنها در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران صورت گرفت، در این ویدیو بکارگیری موشک‌های بالستیک از لحظه انتقال تا زمان آماده سازی برای شلیک و شلیک آن را به تصویر می‌کشد.

در ویدئو دیگری که در شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی به شدت دست به دست شده، تصاویری از شلیک همزمان ده‌ها موشک است.

این رسانه در عین حال برای کاهش التهاب جامعه ادعا کرد که این تصاویر متعلق به دوره فعلی نبوده و تاریخ آن به نوامبر 2023 باز می‌گردد و ارتباطی هم با اسرائیل ندارد.

گفتنی است به اعتراف رسانه‌های عبری زبان، اعلام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عزم خود جهت پاسخ دادن به ترور اسماعیل هنیه، جامعه اسرائیل را به شدت در وحشت و التهاب قرار داده است و همین امر باعث شده است تا فرماندهی جبهه داخلی مجبور شود برای کاهش و یا حداقل کنترل این وحشت از تغییر دستور العمل‌های حفاظتی برای غیر نظامیان اجتناب کند.

برخی از کارشناسان به رسانه‌های صهیونیستی گفتند، صرف ادامه این وحشت و التهام به خودی خود زیان‌های اقتصادی بسیار شدیدی به اسرائیل وارد کرده و می‌کند.

در همین راستا روزنامه کالکالیست هم در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد، در سایه نگرانی‌های شدید امنیتی بورس اسرائیل همچنان سیر نزولی خود را ادامه داده و رنگ قرمز بر بورس حکمفرماست

این رسانه اقتصادی عبری زبان با تیتر قفل قرمز بر بازار سهام نوشت، اکثر سهام در بورس بیش از 1 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

براساس این گزاش شاخص بورس تل‌آویو 1.335 درصد از ارزش خود را از دست داد، در حالی که بازار جانبی آن با 125 واحد کاهش 1.5 درصد زیان کرد، بانک‌ها نیز امروز 1.8 درصد زیان را تجربه کردند.

در بخش دیگری از این گزارش هم تاکید شده است، سقوط ارزش شیکل هم ادامه دارد و در سایه شرایط موجود دلار آمریکا در مقابل شیکل 0.8 درصد افزایش یافت و به نزدیکی 4.12 شیکل برای هر دلار رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ