۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در اردبیل به بهره‌برداری رسید

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم و با حمایت شهید جمهور بیش از ۱۳۱ مدرسه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار، از اصحاب قلم و رسانه به عنوان مروجان حقیقت و تبیین و تفسیر واقعیت‌های جامعه یاد کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را در مسیر درست و شفاف‌سازی بهتر امور هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در این سه سال شفاف و روشن با مردم و مخاطبان تعامل و ارتباط برقرار کردیم، افزود: ما در آموزش و پرورش استان اردبیل با ۲ چالش جدی روبه‌رو بودیم که هم در بحث کمبود نیروی انسانی و هم کمبود فضای آموزشی تلاش کردیم تا کاستی‌ها و نارسایی‌ها را در حد وسع و توان رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی در دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۲۸۵ معلم جذب آموزش و پرورش شده که همه آنها از طریق آزمون و مراحل فنی، تخصصی و تأیید صلاحیت وارد آموزش و پرورش شدند.

صفری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به اندازه خروجی نیرو از آموزش و پرورش، ورودی به این مجموعه را شاهد هستیم و ساماندهی مطلوب در نیروی انسانی در کلیه واحدهای آموزشی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: در تیرماه ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی به اتمام رسید و در حال حاضر ۹۸ درصد ثبت‌نام کتب درسی انجام شده و در پایه‌های داخلی نیز بدون مراجعه والدین ثبت‌نام‌ها به انجام رسیده است.

صفری بیان کرد: از امروز ثبت‌نام پایه دهم شروع شده و تلاش ما بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان ثبت‌نام‌ها به انجام رسیده و در شهریورماه نواقص و کاستی‌ها را برطرف و آماده شروع سال تحصیلی جدید باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در طرح شیر رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و در توسعه متوازن رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای نیز توازن مناسبی ایجاد شده است.

صفری به ارتقای جایگاه استان در کنکور اشاره کرد و گفت: هم در کنکور و هم میانگین نمرات دانش‌آموزان جهش خوبی را شاهد بودیم به طوری که با ارتقای ۱۰ رتبه‌ای در نمرات نهایی دانش‌آموزان، جایگاه استان به ۲۱ رسیده و در کنکور نیز رتبه ۲۴ کشور را داریم.

وی افزود: تعداد هنرستان‌های استان از هفت باب به ۱۰ باب رسیده و در قالب طرح امین شاهد جذب ۳۵۸ نفر روحانی و طلبه در آموزش و پرورش بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تکمیل ۳۵ نمازخانه نیمه‌تمام در فضاهای آموزشی و پرورشی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تنها ۱۰ نمازخانه نیمه‌تمام در استان داریم و تعداد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را نیز در اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ارتقای فضای مناسب افزایش دادیم.

صفری به افزایش سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی با افتتاح ۴۵ چمن مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی از ۲۱ سانتیمتر در سه سال اخیر به ۵۹ سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز ارتقا یافته است.

وی تجهیز و راه‌اندازی ۹۲ اتاق بهداشت در مدارس و تسهیل‌گری در صدور سند مالکیت مدارس را به عنوان عملکرد مناسب دولت سیزدهم یادآور شد و تصریح کرد: برای یک‌هزار و ۱۸۰ فضای آموزشی سند مالکیت تک برگی دریافت شده و اجازه ندادیم حتی یک متر مربع فضای آموزشی استان به سایر حوزه‌ها تغییر پیدا کند.

صفری از تجهیز و راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۳۸۰ پروژه در آموزش و پرورش در حال اجرا است تا ما بتوانیم سرانه فضای آموزشی را در شهر اردبیل که کمتر از ۲ متر مربع است، ارتقا دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در این سه سال ۱۳۱ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و سیستم گرمایشی ۷۳۹ مدرسه نیز به شرایط استاندارد رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ