بیش از ۲۳ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند

اقتصاد ایران: ارومیه-مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد ۲۳ هزار و ۳۴۶ زائر طی ۶روز از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

ایرج دست نشان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پایانه مرزی تمرچین جز ۶ پایانه تردد زائرین اربعین کشور، امسال نیز در خدمت زائرین اباعبدالحسین (ع) است، افزود: از ۱۶ تا ۲۱ مرداد سال جاری بالغ بر ۲۳ هزار زائر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به سال گذشته که ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر بود، افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه این مرز به لحاظ آب و هوا بهترین مرز برای زائرین اربعین حسینی است، تصریح کرد: از ابتدای طرح تردد زائرین اربعین حسنی بیش از ۱۰ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین به سمت عتبات عالیات خارج و بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ زائر نیز وارد کشور شدند.

دست نشان اظهار کرد: ۲۰ مرداد با تردد ۴ هزار و ۵۳۲ زائر، بیشترین میزان تردد زائرین در پایانه مرزی تمرچین بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت هیچکدام از رویه‌های مرزی شامل تردد مسافران عادی و ناوگان ترانزیتی تعطیل نشده و به صورت روان در حال انجام است.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ