پزشکیان به وفاق ملی پایبند ماند

اقتصاد ایران: دبیرکل حزب اعتماد ملی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: سن کابینه پزشکیان نباید موجب ناامیدی از دولت شود، پزشکیان می‌توانست کابیته یکدست اصلاح‌طلب معرفی کند اما به وفاق ملی پایبند ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی در برنامه «به اضافه یک» که از شبکه سه سیما پخش شد در بررسی و تحلیل کابینه چهاردهم در پاسخ به این صحبت حاضران در برنامه که گفتند از سن وزرای پیشنهادی به نوعی از دولت ناامید شدند، گفت: نباید به این زودی ناامید شوید.

وی ادامه داد: انتخابات دوره چهاردهم با اتفاقی که برای شهید رئیسی رخ داد زودرس انجام شد و یک انتخابات کپسولی محسوب می‌شود بر خلاف انتخابات قبلی که ماه‌ها فرصت بود ظرف مدت ۴۰ ۵۰ روز برگزار شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اخلاق مداری و استناد به آیات قرآن و نهج البلاغه در انتخابات و به صحنه اجتماع اشاره کرد و گفت: ارجاع ندادن به دین یکی از دغدغه‌های دین مداران بود و اولین قدم را آقای پزشکیان ایجاد کرد و حالا تعداد افرادی که کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند و نهج البلاغه می‌خرند زیاد شده و کلاس‌های نهج البلاغه رونق پیدا کرده است رهبری هم گفتند به نهج البلاغه رجوع کنید.

حضرتی افزود: هم اکنون هم که آقای پزشکیان هیئت دولت تشکیل می‌دهد موضوع اخلاق جاری و ساری است و من هم از دور از این مسائل به مطلع هستم. توصیه او به همه وزرا این است که کسانی که می‌خواهند کار کنند باید اخلاق را رعایت کنند این‌طور نباشد که بگویند خرابه‌ای را تحویل گرفته‌ایم و این کلمه‌ای نباشد که در ادوار گذشته تکرار شده است.

حضرتی همچنین به تشکیل دولت بر مبنای تعامل اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان بعد از پیروزی جریان مشارکتی را شکل داد تا هیئت دولت را انتخاب کنند و جریان مشورتی مفصلی شکل داد در حالی که می‌توانست در اتاق‌های بسته این تصمیم‌ها را بگیرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: آقای پزشکان می‌توانست یک دولت کاملاً اصلاح طلب ایجاد کند، این کار انجام نداد و گفت می‌خواهم از همه دولت‌های گذشته از آقای خاتمی گرفته تا حتی دولت آقای میرحسین موسوی و دولت آقای احمدی نژاد افراد خوب را بررسی کنم، حزب اعتماد ملی تمام قد از کابینه رئیس جمهور حمایت می‌کند.

حضرتی گفت: هم اکنون توپ در زمین مجلس است و باید ببینیم که آیا آنها هم به نیاز زمان واقف هستند، مثل دولت پنجم که آقای ناطق رقیب آقای خاتمی بود و به همه کابینه آقای خاتمی رای داد.

تکمیل می‌شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ