پرداخت ۸۷۶ میلیارد تومان به مراکز درمانی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند_ مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۸۷۶ میلیارد تومان از ابتدای امسال به مراکز درمانی طرق قرارداد بیمه سلامت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی امروز دوشنبه ۲۲ مرداد در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه رسانه‌ها در شفافیت و ایجاد فرهنگ پاسخگویی بسیار تأثیر گذار هستند، گفت: ۴۸۲ هزار و ۴۳۸ نفر جمعیت بیمه شده استان است در مجموع ۶۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی در یکی از صندوق‌های بیمه سلامت عضو هستند.

به گفته وی افراد در هر سطحی که هستند از طریق صندوق ایرانیان می‌توانند بیمه شوند و افرادی که در دهک‌های ۵ تا ۸ هستند از ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: افراد دهک‌های یک تا پنج هم رایگان بیمه می‌شوند و بیش از یک میلیارد تومان سالانه توسط بیمه شده در این باره پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی ۳۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر رایگان بیمه شده‌اند که ۳۴۰ نفر آنها بیمه روستایی هستند.

اربابی در ادامه تصریح کرد: چون بیمه بر اساس خانوار است، آمار بیمه شدگان زیر هفت سال را به تفکیک نداریم و در مراجعه آنها به بیمارستان‌های دولتی این موضوع مشخص می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:: بر اساس قوانین موجود و با توجه به ارزیابی وسع، بیمه پایه رایگان است اما برای مادران باردار به شکل سه ماهه بیمه رایگان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بیرجند، فردوس و طبس و در آینده در قاین خدمات ناباروری ارائه خواهد شد و تا این لحظه در سال جاری هزار ۵۰۷ نفر زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: حدود ۷ هزار ۲۵۳ سند از ابتدای سال برای این افراد بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثبت شده است که در مراکز دولتی با ۹۰ درصد تعرفه دولتی خدمات به این افراد ارائه می‌شود و اگر از بخش خصوصی خدمات بگیرند ۹۰ درصد تعرفه غیر دولتی را پرداخت می‌کنیم.

اربابی در ادامه تصریح کرد: ۱۰۷ بیماری به عنوان صعب‌العلاج شناخته شده که برای ۵۱ مورد آن دستورالعمل‌های وجود دارد که برای نشان دار شدن پزشک معالج باید بیمار مورد نظر را نشان دار کند و مدارک مورد نظر را هم به بیمه سلامت ارائه کند.

به گفته وی ۵۶ بیماری دیگر هم جز بیماران صعب‌العلاج لیست شده‌اند اما دستورالعمل‌های مربوط هنوز به ما ارائه نشده که باید بعد از نشان دار شدن با ارائه مدارک به بیمه سلامت، هزینه‌های مربوط را دریافت کنند.

به گفته وی ۱۳ هزار ۷۵۲ نفر در استان بیمار صعب‌العلاج داریم که شامل ۵۸ بیماران نشان دار است و بیشترین تعداد بیماران پرفشاری با ۴ هزار ۳۲ نفر و بعد دیابت نوع دو به تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر و سرطان دو هزار ۱۷۳ نفر در استان هستند.

وی افزود: ۸۰ هزار و ۹۳۲ بار مراجعه به مراکز درمانی از ابتدای سال داشته‌ایم که ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه درمان آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷۶ میلیارد ریال به مراکز درمانی و مؤسسات غیر دولتی استان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ