حمایت‌های جدید جشنواره تئاتر مقاومت برای هنرمندان استان‌ها

اقتصاد ایران: دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از حمایت‌های ویژه برای هنرمندان استان‌ها و جوایز جدید برای آثار مرتبط با مقاومت و فلسطین خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد کاظم‌تبار، دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، در ادامه دیدارهای خود با هنرمندان فعال عرصه تئاتر مقاومت استان‌ها، با حسن براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دیدار کرد.

کاظم‌تبار در این دیدار گفت: «همان‌طور که در فراخوان جشنواره نوزدهم تأکید کردیم، در این دوره تلاش شده است تا برای حمایت از اجرای نمایش در استان‌ها، پانزده شب اجرای نمایش با حمایت نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در استان محل سکونت گروه برگزیده برگزار شود. همچنین در هر بخش، کمک‌هزینه‌هایی پرداخت و تمام عواید حاصل از فروش بلیت اجرای عمومی به گروه نمایشی تعلق می‌گیرد.»

 

وی افزود: «در این دوره از جشنواره، بخش‌های مختلفی از جمله «نمایش صحنه‌ای»، «سردار آسمانی» (تئاتر خیابانی)، «نمایشنامه‌نویسی» و «سمینار علمی-پژوهشی» وجود دارد. همچنین کارگاه‌های تخصصی نمایش خیابانی برگزار خواهند شد و آثار تولیدی این کارگاه‌ها به‌طور مستقیم به بخش «سردار آسمانی» راه خواهند یافت. علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.»

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به جایزه ویژه جشنواره اشاره کرد و گفت: «به بهترین نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی با موضوع غزه، جایزه‌ای با عنوان «جایزه ویژه شهید اسماعیل هنیه» اهدا خواهد شد. هنرمندانی که قصد تولید نمایش صحنه‌ای با موضوعات مرتبط با مردم مظلوم فلسطین و شهید هنیه را دارند، می‌توانند با ارائه طرح نمایشی ثبت‌نام کنند و نیازی به ارسال متن کامل نیست.»

کاظم‌تبار در ادامه، ضمن قدردانی از مدیران حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها، به ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر حوزه هنری، تأکید کرد: «تمام تلاش دبیرخانه جشنواره، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح این است که با تمام توان در رفع موانع و مشکلات تولید تئاتر در حوزه‌های «تئاتر انقلاب»، «تئاتر دفاع مقدس» و «تئاتر مقاومت» اقداماتی انجام دهیم. این امر مستلزم همکاری همه‌جانبه نهادهای مرتبط با هنر مقاومت است. از مدیران استانی درخواست دارم که در این زمینه همکاری‌های خود را استمرار بخشند تا شاهد ارتقای کیفیت و افزایش مخاطب باشیم.»

وی تسهیل در صدور مجوز اجراهای جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اختصاص سالن برای اجرای نمایش‌ها و بیلبوردهای شهری جهت تبلیغات از سوی شهرداری‌ها را از مسائل مهم ارزیابی کرد و گفت: «هرچه مدیران ارشد فرهنگی و مسئولان ذی‌ربط در هر استان پای کار جشنواره باشند، به‌معنای پای کار بودن برای هنرمندان استان خود هستند.»

در بخش پایانی صحبت‌های خود، دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، ضمن قدردانی از هنرمندان نسل‌های مختلف تئاتر استان قزوین، از آنها خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند استان و به‌ویژه با توجه به شهیدان و ایثارگران، به تولید آثار نمایشی در این استان بپردازند.

تئاتر , تئاتر مقاومت ,

در سفر استانی هفته اخیر، ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان‌ها نیز قدردانی کرد. در این راستا، دبیر جشنواره به نمایندگی از ستاد جشنواره و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از اسدالله دوستی، هنرمند پیشکسوت استان قزوین، به‌پاس حضور فعال در آثار نمایشی مرتبط با تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، تقدیر کرد.

براساس این گزارش، زرآبادی، نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ قاسم‌اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین؛ سعیدپورایمانی، مسئول مجموعه تئاتر شهر؛ محمد کشاورز، مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین؛ و محمدی، نماینده معاونت فرهنگی سپاه قزوین از جمله افرادی بودند که در این جلسه حضور یافتند و نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه مؤثرتر جشنواره ارائه دادند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال 1403 به دبیری محمد کاظم‌تبار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت تازه‌ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.moghavemattheater.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ