تامین اعتبار ۹۵ پروژه در فارس از محل پرداخت‌های مالیاتی

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: از ۱۳۸ پروژه در حال اجرا در استان ۹۵ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدابراهیمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در استان فارس با بیان اینکه حدود ۱۹۰ هزار و ۵۶۰ نفر مودی مالیاتی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کردند که مالیات ابرازی آنها حدود ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است، گفت: مالیات افرادی که از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کردند با همین مبلغ قطعی می‌شود؛ از اشخاص حقیقی حدود ۷۰ هزار نفر اظهارنامه تسلیم کرده‌اند؛ اظهارنامه هم به شکلی است که اداره امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها به منظور مردمی کردن اقتصاد مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد که اجرای طرح مزبور برای مودیان انگیزه بخش است و باعث می‌شود احساس کنند می‌توانند با انتخاب محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های ملی و استانی نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است.

ابراهیمی با بیان اینکه برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس حدود هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشان‌دار شده ادامه داد: در اجرای طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها از ۱۳۸ پروژه در حال اجرا در استان فارس ۹۵ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمامی که در مرحله نهایی با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند می‌توانند با این طرح تأمین اعتبار شوند؛ البته اداره‌کل امور مالیاتی، مالیات را وصول می‌کند و به حساب خزانه می‌ریزد و سازمان برنامه بودجه روند تخصیص و پرداختش به پروژه را انجام می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ