ظاهراً هزینه پنل‌های میکرو OLED ویژن پرو در حال کاهش است

اقتصاد ایران: طبق گزارش Omdia، هزینه‌ی تولید نمایشگرهای کوچک microOLED به‌کاررفته در هدست ویژن پرو اپل به‌مروززمان کاهش خواهد یافت.

ازنظر تحلیلگران، یکی از دلایل اصلی قیمت گران هدست واقعیت مجازی اپل، نمایشگرهای پیشرفته‌ی آن است. ویژن پرو از دو نمایشگر microOLED با وضوح 4K بهره می‌برد و براساس گزارش‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، هریک از این نمایشگرهای ۱٫۴ اینچی OLED برای اپل حدود ۳۰۰ دلار هزینه دارد.

باتوجه‌به قیمت ۳,۵۰۰ دلاری ویژن پرو، حدود ۲۰ درصد از این مبلغ برای دو نمایشگر داخلی آن هزینه می‌شود. خبر خوش اینکه قیمت نمایشگرهای microOLED این هدست واقعیت ترکیبی احتمالاً به‌مرورزمان کاهش خواهد یافت.

Omdia می‌گوید زمانی‌که اپل تولید انبوه ویژن پرو را آغاز کرد، هزینه‌ی هر پنل microOLED حدود ۳۵۰ دلار بود. با مذاکرات انجام‌شده و افزایش تولید، این عدد حالا به حدود ۳۰۰ دلار برای هر واحد از این صفحه‌نمایش‌های کوچک کاهش یافته است.

مؤسسه‌ی Omdia پیش‌بینی می‌کند که قیمت نمایشگرهای microOLD ویژن پرو تا سال ۲۰۲۵ با کاهش ۵۰ دلاری به ۲۵۰ دلار برسد. همچنین، گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۶ قیمت این پنل‌ها به حدود ۲۱۰ دلار در هر واحد کاهش خواهد یافت. پیش‌ از عرضه‌ی نسل دوم ویژن پرو در سال ۲۰۲۶، انتظار می‌رود قیمت نمایشگرهای آن حدود ۳۳ درصد کاهش یابد.

مقالات مرتبط:
  • انویدیا از ویژن پرو اپل برای کنترل ربات‌های انسان‌نما استفاده می‌کند [تماشا کنید]
  • اپل ظاهراً به ساخت عینک‌های هوشمند ادامه می‌دهد؛ هدست ارزان ویژن در راه است

درحال‌حاضر، پنل‌های به‌کار‌رفته در ویژن پرو آن‌قدر پیچیده و با تراکم بالا ساخته می‌شوند که فقط سونی می‌تواند آن‌ها را تولید کند. طبق برخی گزارش‌ها، ظرفیت سونی برای تولید این صفحه‌نمایش‌ها حدود یک‌میلیون واحد در سال است و بدین‌ترتیب، ظرفیت فروش ویژن پرو را به حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در سال محدود می‌کند.

انتظار می‌رود در چند سال آینده شرکت‌های دیگری به جمع زنجیره‌ی تأمین نمایشگرهای ویژن پرو اضافه شوند و در آن شرایط شاهد بهبود وضعیت عرضه و رقابت بیشتر در قیمت نمایشگرهای microOLED خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ