تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد بیش از ۱۱ درصدی اقدامات در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی لرستان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان رقم خورده است.

تأمین ۱۰۹ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای تأمین ۱۰۹ مگاوات برق شهرک‌های صنعتی استان، عنوان کرد: این عدد در مقایسه با سنوات گذشته معادل ۶۰ تا ۷۰ درصد عملکرد ۳۰ ساله شهرک‌های صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ این ۱۰۹ مگاوات برق در مدار و استفاده شهرک‌های صنعتی استان قرار گیرد، افزود: همچنین ما بحث نهضت آسفالت را در شهرک‌های صنعتی استان شروع کرده‌ایم.

محمدی، بیان داشت: در این راستا ورودی هفت شهرک را آسفالت کردیم، امسال نیز در راستای تکمیل نهضت آسفالت، آسفالت معابر شهرک‌های صنعتی سنگ، آسفالت شهرک صنعتی الیگودرز، آسفالت فاز توسعه شهرک صنعتی شماره یک بروجرد، ورودی بلوار منطقه ویژه اقتصادی ازنا را در دستور کار داریم.

آسفالت ورودی و معابر شهرک‌های صنعتی

وی گفت: بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان پروژه آسفالت در شهرک‌های صنعتی استان طی امسال پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان از معابر و ورودی شهرک‌های صنعتی استان را آسفالت کردیم، گفت: امسال نیز برنامه داریم که ۱۰ کیلومتر آسفالت را در معابر شهرک‌ها صنعتی استان با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان را انجام دهیم.

محمدی با بیان اینکه در مجموع ۹۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر و ورودی شهرک‌های صنعتی استان اعتبار صرف شده و می‌شود، افزود: همه شهرک‌های صنعتی استان در حال حاضر گاز دارند، بالغ بر هشت شهرک صنعتی استان تا کنون گازدار شده‌اند.

وی عنوان کرد: آخرین شهرک صنعتی که به بهره‌برداری رسید و هنوز گازدار نشده، شهرک صنعتی رومشکان است، تعهد شهرک‌های صنعتی دراین‌رابطه عملیاتی شده و مابقی کار بر عهده شرکت گاز بوده که بر اساس جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت گاز داشته‌ایم، مقرر شده که تا پایان سال این شهرک صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شود.

ساخت ۱۰۸ کارگاه کوچک‌مقیاس صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه همچنین عملیات مخابرات و اتصال فیبر نوری همه شهرک‌های صنعتی استان تکمیل شده است، تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته ۱۰۸ واحد کارگاهی را در شهرک‌های صنعتی آغاز کردیم.

محمدی، ادامه داد: این واحدهای کارگاهی کوچک‌مقیاس را در راستای رشد صنعتی در اختیار متقاضیان در شهرک‌های صنعتی قرار خواهیم داد، به‌جای اینکه زمین را واگذار کنیم، خودمان این کارگاه‌ها را می‌سازیم و تحویل صاحبان صنایع خواهیم داد، این کارگاه‌ها نیز به افرادی داده می‌شود که سرمایه‌های خرد و کمی دارند.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها از حمایت‌های شهرک‌های صنعتی نیز برخوردار هستند، تأکید کرد: این امر فرصت خیلی خوبی است، این کارگاه‌ها نیز در به‌صورت نقد و قسطی در اختیار صاحبان صنایع کوچک قرار می‌گیرد، نرخ یک‌ساله، دوساله و سه‌ساله در این راستا متفاوت است و در سه سال فرد مالک این کارگاه‌ها می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ