مساله نیروی انسانی مهم‌ترین چالش انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ است

اقتصاد ایران: قزوین- مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری استان قزوین گفت: مهم‌ترین چالش انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، مساله نیروی انسانی است و به همین دلیل بیش‌ترین تمرکز مرکز رشد بر روی کادر سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سازنده در نشست مطبوعاتی مرکز رشد تصویری حوزه هنری قزوین که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین، از سال ۱۴۰۰ به‌صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون فعالیت این مرکز در عمارت هنر انجام می‌شود و تولیدات این مرکز با سپری کردن مراحل متعدد امروز در راستای تولید مستندهای بلند قرار گرفته است.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: تاکنون ۴۰ مستندساز حرفه‌ای در این حوزه پرورش یافتند و می‌توان گفت جریان فیلم‌سازی در استان ایجاد شده است و مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین، توانسته از اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا به امروز ۵ فیلم کوتاه به مرحله تولید و اکران برساند.

وی افزود: مرکز رشد حوزه هنری، در راستای جذب استعدادها، هدایت و تربیت نیروی انسانی به‌عنوان گران‌بهاترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی و در راستای عمق‌بخشی به باورها و نیز تثبیت و گسترش نفوذ اجتماعی ارزش‌های انقلاب اسلامی در بستر روش‌ها، ابزارها و فناوری‌های نوین، در حوزه‌های تخصصی ایران، منطقه و جهان، با پرداختن به موضوعات، روش‌ها و ایده‌های بکر و بدون‌متولی به ایجاد جریان نیروی انسانی و جریان سازی فرهنگی راه‌اندازی شده است.

سازنده با تأکید بر اینکه مرکز رشد حوزه هنری در جهت اهداف جمهوری اسلامی که افق آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی است گام برمی‌دارد ابراز کرد: دو مأموریت مرکز رشد حوزه هنری تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی و جریان سازی فرهنگی و رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی است و این مأموریت جزو ضروریات کادر سازی و تربیت نیرو انسانی است و بدون فعالیت جدی و نقش‌آفرینی در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دور بودن از مسائل انقلاب و نظام، نمی‌توان نیروی انسانی تراز انقلاب تربیت کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، مسئله نیروی انسانی است و به همین دلیل بیش‌ترین توان و تمرکز مرکز رشد بر کادر سازی است و می‌توان گفت مأموریت اول مرکز رشد ایجاد، تقویت و هدایت یک جریان انسانی است که از دانشگاه‌ها و مراکز اولیه تجمع نیروی انسانی مستعد آغاز شده و به‌سوی نقش‌آفرینی اجتماعی حرکت می‌کند.

سازنده با تأکید بر اینکه با جدیت به دنبال جریان سازی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم عنوان کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی و نیز پرداخت فرهنگی به مسائل اصلی انقلاب در خارج از حوزه فرهنگ، مسیر این جریان سازی است.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری بیان کرد: محصول اصلی مرکز رشد، تربیت هنرمندانی در تراز انقلاب اسلامی است. نیرویی که به فهم عمیق دینی و اجتماعی رسیده و مهارت‌های لازم را کسب کرده، قادر است نقش خود در عرضه فرهنگ را به‌خوبی تشخیص داده و به‌خوبی در جایگاه خود نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: مرکز رشد تصویری دارای دو بخش معاونت داستانی و معاونت مستند است، معاونت داستانی به آموزش و تولید در عرصه فیلم‌های داستانی می‌پردازند و معاونت مستند به آموزش و تولید در عرصه فیلم‌های مستند اهتمام دارد.

این مسؤول با بیان اینکه میکرو رسانه باقلوا یکی از مهم‌ترین دستاورد مرکز رشد بوده که به عرضه تولیدات فاخر و جریان سازی پرداخته است تشریح کرد: ۱۰۰ هنرجوی آقا و خانم در مرکز رشد در حال آموزش یا تولید هستند و باید توجه داشت که تمام دوره‌های آموزشی مرکز با تولید همراه است.

سازنده با بیان اینکه مرکز رشد با مرکز سینمای سوره همکاری دارد مطرح کرد: دوره تیم تو بساز ورود به دنیای فیلم‌سازی بوده است که از مستندسازی آغاز شد در ادامه به ساخت مستند بلند نادر رسید همچنین مستند مورفین و مستند منفی ۱۴ از مستندهای خوب مجموعه هستند که اکران شدند و به‌زودی مستند سنگ و اجر نیز رونمایی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ