جامعه جهانی در قبال حمله اوکراین به نیروگاه زاپروژیا اقدام کند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه بین‌الملل در قبال حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو از جامعه بین‌ الملل می خواهد تا اقداماتی فوری در قبال کی یف در ارتباط با حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا اتخاذ کند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: اقدام اوکراین در حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا اقدامی خطرناک بوده و لذا جامعه بین الملل باید در قبال آن سکوت نکند.

کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کردند که صداهای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا شنیده شده و دود تیره در بخش شمالی این نیروگاه هسته‌ای مشاهده شده است.

در پی حمله ارتش اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که کنترل آن را روسیه در اختیار دارد، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا طعمه حریق شد. به گفته مقامات این نیروگاه، آتش در نزدیکی برج‌های خنک‌کننده در حال زبانه کشیدن است.

کانال تلگرامی این نیروگاه نوشت: در نتیجه بمباران اوکراینی‌ها، آتش در کنار رودخانه‌ای که برج‌های خنک‌کننده در این منطقه قرار دارد، درگرفته است. کارکنان وزارت خدمات اضطراری در محل حادثه مشغول کار هستند. آتش به زودی مهار می‌شود و به هیچ عنوان فعالیت این نیروگاه را تحت‌الشعاع قرار نداده است.

یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا پیش‌تر اعلام کرد که سیستم‌های خنک‌کننده نیروگاه زاپروژیا در پی حمله اوکراین، طعمه حریق شده است.

به گفته وی، تمام ۶ رآکتور نیروگاه در حالت خاموشی سرد هستند و خطر انفجار وجود ندارد. بالیتسکی همچنین اضافه کرد که تشعشعات پیرامون نیروگاه و شهر «انرهودار» نیز همچنان عادی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ