پاکستان: برای تغییر سیاست طالبان درباره تی‌تی‌پی تلاش میکنیم

اقتصاد ایران: نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت اسلام‌آباد برای تغییر سیاست حکومت طالبان در قبال «تی‌تی‌پی» تلاش می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت با اظهار اینکه تضادهای داخلی حکومت طالبان مانع برداشته‌شدن گام جدی علیه «تی‌تی‌پی» شده است، تصریح کرد اسلام‌آباد برای تغییر سیاست سیاست‌های کابل علیه این گروه تلاش می‌کند.

«اکسپرس تریبون» نشریه نزدیک به ارتش پاکستان به نقل از اکرم منیر اکرم گزارش داد پاکستان تلاش دارد از طریق دیپلماسی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی سیاست طالبان را در مورد تی‌تی‌پی تغییر دهد.

این دیپلمات پاکستانی گفت: این فرض شماست که ما نمی‌توانیم سیاست آن‌ها[طالبان]ّ را تغییر دهیم. فرض ما این نیست. چه طالبان باشد یا کسی دیگر، هر دولتی تلاش می‌کند سیاست خود را از طریق دیپلماسی تغییر دهد و این تلاش جریان دارد.

وی افزود اسلام‌آباد برای برداشته‌شدن این گام تلاش‌های فراوانی کرده، اما اختلافات درونی حکومت طالبان باعث شده گام جدی علیه طالبان پاکستانی از طالبان افغانستان برداشته نشود.

اکرم ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که طالبان را متقاعد کنیم که حضور تی‌تی‌پی علیه پاکستان در افغانستان، منطقه و حتی علیه خود طالبان است.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل همچنین خواهان اجماع بین‌المللی برای اولویت‌بخشیدن به مسئله تروریسم در قضیه افغانستان شد.

وی در ادامه تصریح کرد هر گونه به رسمیت شناختن طالبان در آینده و لغو تحریم‌ها علیه منوط به اقدامات این گروه علیه تروریسم است.

این در حالی است که حکومت طالبان پیش از این تصریح کرده بود اسلام‌آباد با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تأمین امنیت فرار می‌کند و تلاش دارد از این طریق ناکامی‌های خود را در تأمین امنیت توجیه کند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ