شهرداری کرمانشاه پای کار خدمت در مرز خسروی

اقتصاد ایران: کرمانشاه- بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان کرمانشاه شهرداری کرمانشاه، وظیفه حمل و نقل و نظافت در مرز خسروی را بر عهده دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، گروه استان‌ها- زینب احمدیان: استان کرمانشاه هر ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان جمعیت میلیونی زوار اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) است، و با توجه به قرار گرفتن این استان در مسیر ۲ مرز خسروی و مهران هر ساله به آمار ورود زوار به این استان افزوده خواهد شد.

طبق روال هرساله پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم از چند ماه گذشته برای ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین حسینی در استان کرمانشاه انجام شده و کرمانشاه امسال آماده میزبانی از جمعیت میلیونی زوار اباعبدالله الحسین (ع) است.

شهرداری کرمانشاه نیز امسال کاروان ۳۰۰ نفری خود را به منظور ارائه خدمات بهتر و خدمت به زوار، راهی مرز خسروی کرده است.

شهرداری کرمانشاه متولی حمل و نقل و نظافت در مرز خسروی

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به بخشی از وظایف شهرداری در مرز خسروی اشاره و اظهار کرد: امسال دومین سال است که ما توفیق میزبانی زائران اربعین حسینی را در مرز خسروی داریم، در این راستا، شهرداری کرمانشاه وظیفه حمل و نقل و نظافت مرز خسروی را بر عهده دارد.

شهرداری کرمانشاه پای کار خدمت در مرز خسروی

وی افزود: ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ماشین ون به منظور جابجایی زوار به مرز خسروی اعزام شده است، در کنار این اقدام، نیروهای پاکبان و کارگران و ماشین‌های آتش نشانی نیز به مرز خسروی اعزام می‌شوند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اعزام ۳۰۰ نیروی خدمات شهری کرمانشاه به مرز خسروی به منظور ارائه خدمات رسانی شایسته به زوار اربعین، تصریح کرد: امکانات و نیروی انسانی تا پایان بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز مستقر می‌شوند و همه تجهیزات لازم به مرز خسروی اعزام می‌شود.

نوروزی در خصوص اجرای اقدامات فرهنگی، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه و شهرداری‌های معین و یکی از مناطق شهرداری تهران در مرز خسروی مستقر هستند و محصولات تهیه شده فرهنگی را ارائه خواهند کرد و راهنمایی لازم در آنجا صورت می‌گیرد.

ارسال تجهیزات لازم آتش نشانی به مرز خسروی

آتش‌پاد غلامرضا رضایی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین به همراه ۲۰ نیروی عملیاتی به شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به امنیت پارکینگ خودروی زوار در راستای پیشگیری از وقوع آتش سوزی افزود: توصیه‌های لازم به متصدی پارکینگ‌ها ارائه شده و باید ۱۵ دستگاه ۵۰ کیلوگرمی پودر گاز و خاموش کننده‌های دستی از نوع دی‌اکسید کربن وجود داشته باشد.

شهرداری کرمانشاه پای کار خدمت در مرز خسروی

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: نیروهای ما به صورت مداوم در حال گشت زنی هستند و در صورت وقوع حوادث احتمالی سریعاً در محل حادثه حاضر می‌شوند.

وی در خصوص ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی خاطرنشان کرد: بروشورهایی در این راستا تهیه شده و در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

نظافت در نقطه صفر مرزی با شهرداری کرمانشاه است

سجاد یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نیروی پاکبان به مرز خسروی اعزام شده‌اند، اظهار کرد: ۱۵ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری در مرز خسروی جهت خدمات رسانی شایسته به زوار اربعین مستقر شده است.

وی افزود: پیرو مصوبات ستاد اربعین استان کرمانشاه مقرر شده است که شهرداری کرمانشاه در مرز خسروی اقدامات خدماتی، نظافت و رفت و روب را در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی را برعهده گیرد.

شهرداری کرمانشاه پای کار خدمت در مرز خسروی

به گفته مسئولین استانی، مرز بین المللی خسروی امسال پذیرای ۲ میلیون نفر از عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله الحسین از سراسر کشور خواهد بود.

مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران و قدیمی‌ترین گذرگاه عبور زوار به کربلای معلی است که در شهرستان قصر شیرین، استان کرمانشاه واقع شده است و ارتباط زمینی ایران و عراق توسط این مرز برقرار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ