آماری جدید از تلفات و خسارات ناشی از حملات اشغالگران به غزه

اقتصاد ایران: دفتر رسانه‌ای دولت غزه گزارش جامعی از تلفات و خسارات ناشی از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور گزارشی جزئیاتی دقیق از آمارهای مربوط به نسل کشی رژیم صهیونیستی ضد شهروندان بی‌پناه غزه را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که با گذشت ۳۱۱ روز از نسل کشی ارتش صهیونیستی در غزه بالغ بر ۳۴۸۶ جنایت توسط صهیونیست‌ها انجام شده که در نتیجه این اقدامات بیش از ۴۹۸۹۷ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. از این تعداد از سرنوشت حدود ۱۰ هزار نفر اطلاعی در دست نیست و پیکر بالغ بر ۳۹۸۹۷ شهید نیز در بیمارستان‌ها شناسایی شده‌اند.

گزارش دفتر رسانه‌ای غزه تاکید دارد که حدود ۱۶۴۵۶ نفر از شهدای فلسطینی را کودکان تشکیل می‌دهند که ۳۶ نفر از این کودکان در نتیجه گرسنگی و سو تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. ۱۱۰۸۸ شهید فلسطینی نیز زنان هستند. علاوه بر اینکه ۸۸۵ شهید جزو کادر درمان فعال در غزه بوده‌اند و ۷۹ شهید نیز از میان عناصر دفاع مدنی غزه هستند. ۱۶۸ خبرنگار نیز در جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین در جنایت‌های خود بیش از ۷ گورستان دسته جمعی را در داخل بیمارستان‌های غزه ایجاد کرده است که تاکنون پیکر ۵۲۰ شهید از این ۷ گورستان دسته جمعی خارج شده است.

حملات رژیم صهیونیستی طی ۳۱۱ روز گذشته باعث زخمی شدن ۹۲۱۵۲ فلسطینی شده است. ۶۹ درصد از قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. رژیم صهیونیستی همچنین به ۱۷۵ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی حمله کرده است.

در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یک یا هر دو نفر از والدین خود را در نتیجه حملات صهیونیست‌ها از دست داده‌اند. ۳۵۰۰ کودک فلسطینی نیز به علت سو تغذیه و کمبود غذا با خطر مرگ مواجه هستند. علاوه بر اینها ۱۲ هزار مجروح در داخل سرزمین‌های غزه نیاز فوری به مداوا در خارج از این منطقه را دارند. بیش از ۱۰ هزار نفر از بیماران سرطانی نیز به علت فقدان داروهای لازم با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر این تعداد، بالغ بر ۳۰۰۰ بیمار نیز نیازمند اعزام به خارج از غزه برای مداوای فوری هستند.

در نتیجه آوارگی ناشی از حملات موشکی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در غزه، بالغ بر ۱۷۳۷۵۲۴ مورد ابتلاء به بیماری‌های مسری گزارش شده که بیش از ۷۱ هزار مورد از آنها مربوط به التهابات کبد است. رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات وحشیانه خود مانع از ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن به سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

این در حالی است که بالغ بر ۶۰ هزار زن فلسطینی ساکن غزه باردار هستند و به علت فقدان خدمات بهداشتی لازم در معرض خطر قرار دارند. بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مزمن نیز به علت عدم وجود داروهای کافی با خطر مرگ مواجه هستند.

رژیم صهیونیستی در طول این مدت بالغ بر ۵۰۰۰ نفر از ساکنان نوار غزه را بازداشت کرده است که ۳۱۰ نفر از آنها از میان کادر پزشکی و ۳۶ نفر از آنها از میان خبرنگاران هستند.

در طول ۳۱۱ روز گذشته، بیش از ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند. اشغالگران صهیونیست ۱۹۸ مرکز دولتی را به صورت کامل منهدم کرده و باعث تخریب کامل ۱۲۱ مدرسه و دانشگاه شده‌اند. آنها با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود ۳۳۳ مدرسه و دانشگاه را نیز به صورت جزئی هدف قرار داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که در نتیجه حملات اشغالگران بیش از ۱۱۰ دانشمند و استاد دانشگاه نیز اعدام شده‌اند اشغالگران همچنین ۶۱۰ مسجد را به صورت کلی تخریب کرده و ۲۱۴ مسجد را نیز با تخریب جزئی مواجه کرده‌اند. سه کلیسای مسیحی نیز هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته اند.

رژیم صهیونیستی همچنین در حملات موشکی و توپخانه‌ای خود بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل تخریب کرده است. علاوه بر این تعداد، ۸۰ هزار واحد مسکونی نیز به گونه‌ای تخریب شده‌اند که قابل سکونت نیستند. همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز آسیب‌های جزئی از حملات صهیونیست‌ها دیده‌اند.

اشغالگران در طول ۳۱۱ روز از حملات وحشیانه خود بالغ بر ۸۲ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند که در نتیجه این حملات ۳۴ بیمارستان غزه از خدمت رسانی خارج شده است. علاوه بر اینها ۸۰ مرکز بهداشتی و ۱۶۲ مؤسسه پزشکی و بهداشتی نیز توسط اشغالگران هدف حمله قرار گرفته و از خدمت رسانی خارج شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین ۲۰۶ اثر باستانی و فرهنگی را در نوار غزه تخریب کرده‌اند. آنها همچنین ۳۳۰ کیلومتر از مسیر برق رسانی غزه را از بین برده‌اند. همچنین ۳۴ استادیوم و سالن ورزشی توسط اشغالگران تخریب شده و بیش از ۷۰۰ چاه آب نیز تخریب و از خدمت رسانی خارج شده است.

مرکز رسانه‌ای دولت غزه مجموعه برآوردهای اولیه خسارت‌های حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار ارزیابی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ