چطور زیرنویس ویدیوهای یوتیوب را به‌طور کامل ببینیم؟

اقتصاد ایران: آیا می‌دانستید که به‌راحتی و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید علاوه‌بر مشاهده‌ی متن ویدیوهای یوتیوب، آن‌ها را کپی هم کنید؟

گاهی اوقات که مشغول تماشای یک ویدیو در یوتیوب هستید، ممکن است ترجیح دهید که متن کامل زیرنویس ویدیوی مورد نظر را همزمان با دیدن آن‌ تماشا کنید؛ برای مثال در مواقعی که می‌خواهید موضوع خاصی را از یک ویدیوی طولانی که قصد مشاهده‌ی کامل آن‌ را ندارید، دنبال کنید و به آن قسمت از ویدیو منتقل شوید.

خوشبختانه به‌کمک قابلیت Transcript در یوتیوب می‌توانید زیرنویس‌ها را به‌جای اینکه به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید، به‌‌صورت کامل از ابتدا تا انتهای ویدیو در مقابل چشمان خود داشته باشید تا نیازی به جلو و عقب کردن ویدیو برای مشاهده زیرنویس آن لحظه از ویدیو نداشته باشید.

این امکان همچنین در مواقعی که کمبود وقت اجازه‌ی مشاهده‌ی کامل آن‌ را به‌ شما نمی‌دهد، برای مشاهده‌ی سریع متن گفت‌وگوها و مکالمات به‌کار می‌آید. در ادامه با مراحل جست‌وجو و فعال‌کردن تبدیل صوت به‌ متن در ویدیوهای یوتیوب آشنا خواهید شد.

فعال کردن قابلیت Transcript یوتیوب

  • ابتدا ویدیوی مورد نظرتان باز کنید و در قسمت دیسکریپشن زیر ویدیو، روی more... ضربه بزنید.
فعال‌کردن رونوشت ویدیو در یوتیوب
  • در انتهای دیسکریپشن، به‌دنبال عنوان Transcript بگردید و روی گزینه‌ی Show transcript کلیک کنید.
فعال‌کردن رونوشت ویدیو در یوتیوب
  • در این مرحله شما به‌طور خودکار به ابتدای صفحه برمی‌گردید و در قسمت راست یک Transcript box مشاهده می‌کنید که کل متن ویدیو در آن قرار دارد و همزمان با پخش ویدیو به پایین اسکرول می‌شود.
فعال‌کردن رونوشت ویدیو در یوتیوب
  • متنی که برای شما ظاهر می‌شود دارای برچسب زمانی (timestamp) است. اگر دیدن همزمان متن و ساعت باعث حواس‌پرتی شما می‌شود، می‌توانید پس از کلیک روی سه‌نقطه‌ی بالای Transcript box، گزینه‌ی Toggle timestamps را انتخاب کنید تا این برچسب‌ها حذف شوند.
فعال‌کردن رونوشت ویدیو در یوتیوب

اگر قصد کپی‌کردن زیرنویس ویدیو و استفاده از آن در جای دیگری را دارید، کافی است پس از انتخاب قسمت مورد نظر با ماوس، راست‌کلیک کنید و روی گزینه‌ی کپی ضربه بزنید.

کپی‌کردن رونوشت ویدیو یوتیوب

توجه داشته باشید که برای فعال‌کردن این قابلیت در نسخه‌ی موبایل یوتیوب هم باید درست به همان روشی که در قسمت قبل گفتیم، عمل کنید؛ اما متأسفانه امکان حذف برچسب زمانی در نسخه‌ی موبایل وجود ندارد و شما تنها در نسخه‌ی وب یوتیوب می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

دانلود زیرنویس یوتیوب
دانلود زیرنویس یوتیوب
مطالعه '5

بد نیست بدانید زیرنویس‌هایی که یوتیوب در اختیار شما قرار می‌دهد، به‌دلیل اینکه صرفاً ترجمه هستند یا اینکه تشخیص متن از روی صوت ممکن است به‌درستی صورت نگیرد، شاید اشتباهاتی داشته باشند که شما را در درک مطلب دچار اشتباه می‌کنند؛ بنابراین هنگام استفاده از قابلیت مذکور از این موضوع آگاه باشید.

اگر تجربه‌ی فعال‌کردن رونوشت ویدیو در یوتیوب را دارید یا با اشتباهات رایج این قابلیت آشنا هستید، حتماً آن را با ما و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ