اشاره پوتین به اثربخشی نوآوری‌های روسیه در میدان نبرد

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد، نوآوری‌های روسی که مشابهی در جهان ندارند، در میدان نبرد کارایی خود را به اثبات رسانده‌اند و وزیر دفاع روسیه نیز به نوبه خود گفت: درگیری کنونی در اوکراین، در واقع رویارویی نظامی بین روسیه و غرب جمعی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امروز، دوشنبه، در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه مجمع بین‌المللی نظامی-فنی "ارتش 2024"، یادآور شد که نوآوری‌های روسی که مشابهی در جهان ندارند، در میدان نبرد اثربخشی خود را به خوبی به اثبات رسانده‌اند.

پوتین تأکید کرد: «بسیاری از نوآوری‌های داخلی ما که مشابه خارجی ندارند، به همراه راه‌حل‌های نوآورانه، اثربخشی خود را در میدان نبرد به اثبات رسانده‌اند. ویژگی‌های اصلی و پایه‌ای این نوآوری‌ها به طور مداوم بهبود می‌یابند. کار طراحان، مهندسان، دانشمندان و تیم‌های کاری کارخانه‌های دفاعی با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده در عملیات نظامی ویژه همچنان ادامه دارد.»

رئیس‌جمهور همچنین به ارائه گسترده دستاوردهای پیشرفته صنایع دفاعی روسیه در این نمایشگاه اشاره کرده و افزود که بیش از 240 نمونه تسلیحات صادراتی این کشور در این رویداد به نمایش گذاشته شده است. پوتین بر اولویت‌هایی چون تجهیزات نظامی، جنگ الکترونیک و ابزارهای ارتباطی تأکید کرد.

 آمادگی روسیه برای توسعه سیستم امنیتی غیرقابل تقسیم با شرکای خارجی

ولادیمیر پوتین در پیام خود همچنین اعلام کرد که روسیه آماده است تا به همراه شرکای خارجی خود، سیستم امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم را توسعه دهد. 

او با اشاره به اینکه مجمع بین‌المللی نظامی-فنی "ارتش 2024" توجه متخصصان بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده،  تاکید کرد: «ما به این علاقه ارزش می‌نهیم و از آن حمایت می‌کنیم، برای روابط با شرکاری خود اهمیت می‌دهیم و آماده‌ایم تا آن‌ها را توسعه دهیم و در جهت ایجاد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم و ساختن یک جهان چندقطبی عادلانه‌تر، همکاری کنیم و شاهد هستیم که تمایل ما به همکاری سازنده تقاضای زیادی داشته و با پاسخ‌های صادقانه و فعالی مواجه شده است.»

رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد که ده‌ها کشور نمایندگان خود را به این مجمع اعزام کرده‌اند و بیش از 120 شرکت برای مشارکت با روسیه ابراز تمایل کرده‌اند. همچنین نمایشگاه‌های خارجی متعددی در حاشیه این رویداد برپا خواهد شد که در جریان آنها رویکردی گسترده و باز برای گفتگو و برنامه‌های تجاری پرمحتوا در بهترین شکل دنبال می‌شود.

وزیر دفاع: عملیات ویژه رویارویی نظامی بین روسیه و غرب است

آندری بلویوسوف، وزیر دفاع روسیه نیز به نوبه خود در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجمع "ارتش 2024" اعلام کرد که عملیات ویژه نظامی کنونی، در واقع رویارویی نظامی بین روسیه و غرب جمعی است. او گفت: «همان‌طور که می‌دانید، این رویداد در زمان اجرای عملیات نظامی ویژه برگزار شده که به طور کلی یک رویارویی نظامینه بین روسیه و اوکراین، بلکه بین روسیه و کل کشورهای غربی است.»

بلویوسوف افزود که واشنگتن و متحدانش در تلاشند تا سلطه خود را حفظ کنند و مانع از شکل‌گیری یک جهان چندقطبی شوند. او تأکید کرد که در درگیری‌های نظامی مدرن، موفقیت تنها با داشتن تسلیحات دقیق و استفاده از روش‌های تاکتیکی نوین قابل دستیابی است. او همچنین بر بهبود روند آموزش نیروهای نظامی و ایجاد یک سیستم مدیریتی کارآمد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته اشاره کرد.

مجمع بین‌المللی نظامی-فنی "ارتش 2024" از تاریخ 12 تا 18 آگوست ( 22 الی 28 مرداد ماه) در پارک «پاتریوت» واقع در حومه شهر مسکو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ