۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی زنجان به سمن‌ها واگذار شد

اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی در این استان به سمن‌ها واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله خدابنده لو گفت: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان کار، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیانبار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از جمله فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد است.

وی اظهار داشت: کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و غیره از دیگر فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد به شمار می‌رود.

خدابنده لو به نحوه دریافت مجوز مؤسسه و مرکز از بهزیستی اشاره کرد و گفت: متقاضیان دریافت مجوز مؤسسه و مرکز غیردولتی می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir نسبت به ثبت مراکز موضوع ماده ۲۶ و از طریق سامانه center.behzisti.net نسبت به ثبت انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی اقدام کنند و در این فرآیند نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به بهزیستی نیست.

این مسؤول ادامه داد: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه تأسیس از سازمان که متقاضی ایجاد مراکز غیردولتی، همسو و مرتبط با اهداف سازمان هستند، باید برای ایجاد هر مرکز به طور جداگانه نسبت به اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر مؤسسه‌ای سه نوع مجوز (مجوز برای صاحب امتیاز، برای مسئول فنی و پروانه فعالیت) صادر می‌شود که در این راستا افراد باید شرایط و مدرک مرتبط را داشته باشند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ۱۱۹ مرکز شامل مراکز مثبت زندگی، مشاوره، مراکز نگهداری و ۶۸ مؤسسه انتفاعی و غیر انتفاعی تحت نظارت بهزیستی همواره در تلاش هستند تا بهزیستی را در ارتقای سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و آگاهی‌رسانی به طبقات مختلف در مسیر توانمندسازی، بهتر زیستن و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یاری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ