اجرای طرح شاداب سازی ۲۰۰۰ مدرسه مرکزی هدفگذاری شد

اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس مرکزی گفت: اجرای طرح شاداب سازی ۲ هزار مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد لنجابی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سه سال اخیر اجرای ۲۱۵ طرح آموزشی با ۸۴۸ کلاس درس در استان مرکزی کلید خورد که ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها نیاز است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۹۶ طرح با ۴۴۸ کلاس درس ساخته شد و به طور متوسط فضای آموزشی استان مرکزی ۵۵ متر افزایش یافت.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه، هدایتگری ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی تکلیف شده است، افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، ساخت، توسعه و تجهیز هنرستان‌های جوار صنعت دستور کار ویژه قرار گرفت و در این راستا نخستین هنرستان در واحد صنعتی ماشین سازی اراک با پذیرش ۳۰۰ هنرجو و هنرستان غزل پارک با ۱۲۰ دانش آموز فعالیت خود را آغاز کردند.

لنجابی، ایجاد نخستین مرکز آموزشی درمانی کودکان اوتیسم را از مهمترین طرح‌های نوسازی مدارس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این مرکز خیرساز دهه مبارک فجر امسال افتتاح و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مرکزی با بیان اینکه از شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت امسال، برای اجرای ۹۳ طرح مردمی و مشارکتی به ارزش بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال با خیرین تفاهم‌نامه منعقد شده است که از این میزان ۳۸ طرح آن از محل مسیولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی و دهیاری‌ها بوده است.

لنجابی افزود: همچنین در سه سال اخیر، با تعامل و هم افزایی آموزش و پرورش و مجمع خیرین ،۴ استخر شنای دانش آموزی، ۲۰ چمن مصنوعی، ۲۰ سالن ورزشی و ۱۰ زمین چمن ساخته و تحویل شده است.

وی گفت: همچنین با استفاده از سهمیه قیر رایگان، حدود ۱۸۷ هزار متر آسفالت در محوطه ۱۴۷ مدرسه استان مرکزی آغاز و بیش از ۲۲۷ هزار متر مربع عایق رطوبتی بین ۴۷۷ مدرسه توزیع و نصب شده‌است.

لنجابی گفت: در بازه زمانی سه ساله تمام سیستم‌های گرمایشی مدارس دولتی به سیستم استاندارد مجهز شده و در هیچ فضای دولتی، بخاری نفتی و گازی استفاده نمی‌شود.

اجرای طرح شاداب سازی ۲۰۰۰ مدرسه مرکزی هدفگذاری شد

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه اکنون در استان مرکزی مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۲۰ دانش آموز وجود ندارد، گفت: در طرح شهید عجمیان، امسال شاداب سازی ۲ هزار مدرسه در این استان با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی، معلمان و دانش آموزان هدفگذاری شد تا فضای مناسب آموزشی برای آینده سازان کشور ایجاد کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ