ابطال "شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو" ابلاغ شد

اقتصاد ایران: دیوان عدالت اداری اعلام کرد: عرضه‌کنندگان خودرو مکلف‌اند چنانچه در آگهی‌های فروش خودرو شرط داشتن گواهینامه را درج کردند نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یدالله اسمعیلی‌فرد؛ مدیرکل هیئت عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به صدور و ابلاغ رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بندی از مصوبه شورای رقابت که داشتن گواهینامه رانندگی را برای خرید خودرو الزامی می‌دانست که این از تاریخ تصویب هم ابطال شده، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی و عرضه‌کنندگان خودرو مکلف هستند که مفاد این رأی را تبعیت کنند و چنانچه احیاناً در آگهی‌هایی که منتشر کرده‌اند این شرط را درج کرده‌اند در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، دیوان عدالت اداری 16 مرداد مصوبه بند 2 ماده 4 دستورالعمل 633 شورای رقابت را ابطال کرده بود که بیان می‌داشت؛ برای خرید خودرو، متقاضی الزاماً باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پیش‌تر در یک رأی بیان کرده بود که داشتن گواهینامه رانندگی یک نوع قانون‌گذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری و نداشته و ندارد و به این جهت اگر قرار است که حقوقی هم محدود شود قانون‌گذار حقوق را محدود می‌کند تا دسترسی افراد را به بازار خودرو محدود کند. این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و هیئت عمومی هم این رو از اختیارات شورای رقابت ندانست.

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

بر این اساس بند مذکور از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد و با ابلاغ این رأی در روز جاری، افرادی که از تاریخ تصویب مصوبه با این شرط نتوانستند مراجعه کنند و خودرو را دریافت کنند با این رأی دیوان عدالت می‌توانند مراجعه کنند و اگر سایر شرایط را داشته باشند می‌توانند متقاضی خرید خودرو باشند و خودرو را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ