جبهه مردمی فلسطین:هر مذاکره جدیدی زیر آتش بی‌معناست

اقتصاد ایران: جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه در سایه تداوم و تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، هر مذاکره جدیدی بی‌معناست، تاکید کرد، آمریکا و رژیم اشغالگر از مذاکرات به عنوان پوششی برای ادامه جنگ نسل‌کشی ضد ملت فلسطین استفاده می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در واکنش به تحرکات آمریکا و بیانیه مشترکی که این کشور با قطر و مصر درباره از سرگیری مذاکرات آتش بس غزه در دوحه طی چند روز آینده، صادر کرده بود، اعلام کرد: ادعاهای آمریکا درباره تلاش برای ملزم کردن اسرائیل به توافق آتش بس، چیزی جز مانور و فریبکاری جدید دولت ایالات متحده برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم اشغالگر و ادامه جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین نیست. به ویژه در سایه اتهامات وقیحانه و دروغین علیه ملت و مقاومت فلسطین و تداوم حمایت نظامی مستقیم واشنگتن از صهیونیست‌ها.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، در ادامه از موضع حماس درباره این مذاکرات استقبال و تاکید کرد: دشمن به دنبال استفاده از مذاکرات به عنوان ابزاری برای پوشش بر جنایات خود و ادامه جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین است. مقاومت پیش از این به همه ابتکارات میانجی‌ها پاسخ مثبت داده بود تا موجب توقف جنایات و کشتارهای اشغالگران علیه ملت فلسطین شود.

در بیانیه جبهه مردمی آمده است: آنچه که ما اکنون از میانجی‌ها می‌خواهیم، توقف کامل جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین، قبل از انجام هرگونه مذاکره‌ای است که رژیم اشغالگر از آن به عنوان پوششی برای کشتارها استفاده می‌کند. در شرایطی که جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در اردوگاه‌های آوارگان، مدارس، چادرها و بیمارستان‌ها ادامه دارد، رفتن به سمت مذاکره جدید بی معناست.

این گروه فلسطینی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به شدت با روند آتش بس در غزه مخالف است و در این میان ایالات متحده یک مانور با ادعای تلاش برای ملزم کردن اسرائیل به توافق آتش بس، به راه انداخته است. بنابراین در سایه این شرایط، باز کردن باب مذاکرات جدید و یا حتی بحث درباره شروط جدید یا قدیمی جنایتکاران صهیونیست، کاملاً مردود و ممنوع است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: ما نمی‌توانیم ملت خود را گروگان مانورها و نمایش‌های نتانیاهو و کابینه وی تحت حمایت آمریکایی- بین المللی قرار دهیم. آنچه که در شرایط کنونی لازم است، اجرای یک طرح جدی برای توقف تجاوزات و صدور قطعنامه بین المللی به عنوان ضامن اجرای این طرح می‌باشد.

این گروه فلسطینی در ادامه بر اتحاد مردم فلسطین و مقاومت آنها در برابر تجاوزات دشمن اشغالگر و حامیان آن تاکید و اعلام کرد که مردم فلسطین فریب مانورهای دشمن تحت عنوان مذاکرات را نمی‌خورند.

به گزارش تسنیم، در حالی که همزمان با تشدید تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، اخباری درباره مذاکرات جدید برای بحث درباره آتش بس و تبادل اسرا منتشر شده است، جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، از میانجی‌ها خواست تا طرحی که به این جنبش ارائه داده بودند را اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند.

حماس با اشاره به بیانیه سه جانبه‌ای که اخیراً درباره مذاکرات آتش بس غزه توسط مصر، قطر و آمریکا صادر شد، تاکید کرد: ما دوره‌های زیادی از مذاکرات را پشت سر گذاشته‌ایم و هر اندازه که نرمش و مثبت اندیشی نیاز بود، برای تحقق اهداف و منافع ملت خود و جلوگیری از ریخته شدن خون آنها و توقف نسل کشی علیه ملت ما، از خود نشان دادیم؛ به گونه‌ای که راه برای انجام معامله تبادل اسرا، امدادرسانی به مردم ما، بازگشت آوارگان به مناطق خود و بازسازی ویرانی‌های ناشی از تجاوزات دشمن در غزه، باز شود.

در بیانیه حماس آمده است که با توجه به تداوم و تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین از جمله کشتار شنیع در مدرسه التابعین، و به دلیل دغدغه و مسئولیت ما در برابر ملت فلسطین و منافع آنها، حماس از میانجی‌ها می‌خواهد تا پیشنهادی که در تاریخ 2 جولای به ما ارائه داده بودند و مورد موافقت ما قرار گرفت را، با توجه به اعلامیه جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند؛ به جای اینکه به سمت دور جدید مذاکرات یا پیشنهادهای جدید که تنها پوششی برای تجاوزات اشغالگران است و زمان بیشتری به آنها برای ادامه جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین می‌دهد، حرکت کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ