سن‌دیسک نخستین کارت SD هشت ترابایتی دنیا را به‌همراه SSD اکسترنال ۱۶ ترابایتی معرفی کرد

اقتصاد ایران: وسترن دیجیتال اولین کارت SD هشت ترابایتی جهان و در کنار آن SSD اکسترنال ۱۶ گیگابایتی را معرفی کرد.

وسترن دیجیتال مالک سن‌دیسک در جریان کنفرانس FMS 2024، اولین کارت SD هشت ترابایتی جهان را معرفی کرد؛ در کنار این محصول، SSD‌ اکسترنال ۱۶ ترابایتی نیز معرفی شد.

وقتی صحبت از کارت‌های حافظه می‌شود، ظرفیت مهم‌ترین پارامتر به‌حساب می‌آید و کارت‌های جدید وسترن دیجیتال مرزهای فضای‌ ذخیره‌سازی را جابه‌جا کردند. این در حالی است که اولین کارت SD چهار ترابایتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) توسط همین سازنده به بازار عرضه شد.

سن دیسک ۸ ترابایت SD
Western Digital

در مقام مقایسه کارت‌های ۸ ترابایتی سن‌دیسک، با یکی از دوربین‌های بدون آینه، می‌تواند حدود ۱۶۵٬۰۰۰ تصویر با وضوح ۲۴ مگاپیکسل در خود ذخیره کند؛ همچنین کارت ۴ ترابایتی microSDUC UHS-I سن دیسک، در نینتندو سوییچ، می‌تواند مجموعه‌ای با بیش از ۶۶۰ بازی و حجم ۱۲ گیگابایت را در خود ذخیره کند.

حداکثر سرعت کارت‌های معرفی‌شده به ۱۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد و وسترن دیجیتال می‌گوید برای گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های بازی، پهپادها، دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها، ایدئال است. کارت‌های SD هشت ترابایتی سن‌دیسک استاندارد Secure Digital Ultra Capacity (SDUC) دارد. از نظر تئوری با این استاندارد تا ۱۲۸ ترابایت ظرفیت را پشتیبانی می‌کنند.

کارت های حافظه ی وسترن دیجیتال
Western Digital

امروزه با وجود ویدیوهای 8K و عکس‌های با رزولوشن بالا نیاز به ذخیره‎‌سازی متمرکز بسیار مهم است؛ بدین معنی که با کارت‌های با فضای‌ ذخیره‌سازی حجیم نیازی به تعویض مکرر نیست. برای حرفه‌ای‌ها ۸ ترابایت فضای ذخیره‌سازی می‌تواند انتخاب وسوسه‌انگیزی باشد. کارت‌های ۴ ترابایتی نیز برای پهپادها، که از کارت‌های microSD پشتیبانی می‌کنند، مناسب‌اند.

مقالات مرتبط
  • این کارت حافظه کوچک ۴ ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی دارد
  • ۶ راه برای استفاده کردن از یک ترابایت فضای ذخیره سازی ابری

در نهایت کارت‌های ذخیره‌سازی وسترن دیجیتال با دوبرابر کردن حافظه نسبت به نسل قبل یک گام جلوتر رفت؛ اگرچه هنوز از قیمت هارد، کارت‌های حافظه و زمان فروش اطلاعاتی در دسترس نیست، اما به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری، کارت یک ترابایتی Extreme Pro در فروشگاه‌ها با قیمت حدود ۱۴۰ دلار فروخته می‌شود. قاعدتاً نسخه‌ی ۸ ترابایتی آن قیمت بسیار بیشتری خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ