قوانین حمل سلاح سرد در آلمان تشدید می‌شود

اقتصاد ایران: وزارت کشور آلمان با توجه به افزایش جرائم مربوط به حمل چاقو در این کشور، حمل این سلاح سرد در اماکن عمومی را محدود و قوانین مربوطه را تشدید می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس فدرال آلمان در نیمه اول سال جاری میلادی تعداد بیشتری از موارد خشونت با چاقو را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده در منطقه عملیاتی پلیس فدرال آلمان، حدود 430 مورد خشونت با چاقو در نیمه اول سال 2024 به ثبت رسیده است. این خبر با استناد به آمار پلیس فدرال آلمان که نشریه "بیلد" روز شنبه گزارش داد، به دست می آید. در مقایسه می توان دید که در سال 2023، پلیس فدرال 391 جنایت خشونت آمیز با چاقو را برای نیمه اول سال و 777 مورد را برای کل سال ثبت کرد.

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان همچنین اخیرا از افزایش تخلفات مربوط به قانون حمل سلاح و کنترل سلاح‌های جنگی در سال 2023 در این کشور خبر داد.

در این شرایط نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان اعلام کرده که می‌خواهد استفاده از چاقو در مکان‌های عمومی را محدودتر کند. به گفته وی برای رسیدن به این هدف، قوانین اسلحه باید تشدید شود. یکی از دلایل این طرح ها افزایش حملات با چاقو به ویژه در مناطق ایستگاه قطار است.

بر این اساس چاقوهایی با طول تیغه تا شش سانتی‌متر به جای دوازده سانتی‌متر قبلی، فقط باید در مکان‌های عمومی حمل شوند. برای چاقوهای خانگی که به تازگی در بسته بندی خریداری و حمل شده‌اند باید استثناء وجود داشته باشد.

فایزر تاکید کرد که ما می خواهیم یک ممنوعیت کلی برای استفاده از تیغه های خطرناک ایجاد کنیم. ما به زودی تغییرات مربوط به قانون اسلحه را ارائه خواهیم کرد.

وزیر کشور همچنین از شهرداری ها خواست تا مناطق ممنوعه سلاح و چاقو را بیشتر کنند.

وی در توضیح برنامه هایش گفت: از چاقوها برای انجام اعمال خشونت آمیز وحشیانه استفاده می شود که می تواند باعث صدمات جدی یا کشنده شود. ما به قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه و کنترل‌های سخت‌تر نیاز داریم.

بر اساس آمار پلیس، در سال گذشته 8 هزار و 951 مورد آسیب بدنی خطرناک و جدی که در آن از چاقو استفاده شده ثبت شده است. قربانیان زخمی شدند یا حداقل با سلاح تهدید شدند. این میزان نسبت به سال قبل از آن 5.6 درصد افزایش داشته است.

پلیس فدرال - که مسئول ایستگاه های قطار هم است - افزایش قابل توجهی از حملات با چاقو در منطقه اطراف برخی از ایستگاه های قطار آلمان را نیز ثبت کرده است. در سال 2023، این نهاد امنیتی در مجموع 777 حمله با چاقو در مناطق ایستگاه قطار ثبت کردند - 430 مورد از این قبیل خشونت ها هم در شش ماه اول سال جاری ثبت شده است. فایزر در این باره گفت که اکنون باید اقداماتی برای "افزایش حفاظت در برابر حملات چاقو" اتخاذ شود.

ایالت های فدرال آلمان پیش از این خواستار قوانین سختگیرانه تر در مورد استفاده از چاقو شده بودند. پس از یک سری حملات با چاقو در ماه‌های اخیر، درخواست‌ها برای تغییر قوانین اسلحه بلندتر شده بود. "فایزر" در فصل بهار از ممنوعیت کلی حمل سلاح در وسایل نقلیه عمومی، به ویژه چاقو، صحبت کرده بود. این وزیر آلمانی به نوبه خود خواستار اجرای مداوم ممنوعیت های موجود شد.

در آلمان، خرید و در اختیار داشتن چاقوهای خاص به عنوان مثال، چاقوهای پروانه ای ممنوع است. تخلف در این باره می تواند به مجازات حبس تا سه سال یا جزای نقدی محکوم شود. بر اساس اعلام وزارت کشور، چاقوهای دارای تیغه قابل قفل شدن با یک دست، به اصطلاح چاقوهای یک دست، و همچنین چاقوهای ثابت با طول تیغه بیش از دوازده سانتی متر را نمی توان خارج از منزل یا در مکان های عمومی حمل کرد.

با این همه یواخیم هرمان ، وزیر کشور ایالت بایرن از حزب اپوزیسیون دموکرات مسیحی از این ممنوعیت چاقو که توسط نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال برنامه ریزی شده به عنوان "سیاست نمادین" انتقاد کرد و افزایش جرایم با چاقو در سال های اخیر را نگران کننده دانست.

هرمان در این باره گفت: مشکوک است که ممنوعیت های بیشتر چاقو بتواند مشکل جرائم با این سلاح سرد را حل کند. به عنوان مثال، قتل یک افسر پلیس در مانهایم با چاقویی انجام شد که حمل آن طبق قانون فعلی ممنوع بوده و هست.

به گفته وی همچنین جای سوال است که چگونه باید در عمل این مسئله کنترل شود، مخصوصاً در مکان های بسیار شلوغ. به گفته وی بدون کنترل مداوم، ممنوعیت های بیشتر فقط امنیت شبه مانندی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ