ساخت ۳۰ مرکز پزشکی قانونی در دستور کار قرار گرفت

اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی گفت:با توجه به تکلیف برنامه هفتم توسعه مبنی بر ساخت ۸۵ مرکز پزشکی قانونی، ساخت ۳۰ مرکز پزشکی قانونی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حاج‌منوچهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور در تمامی استان‌ها با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است و حدود ۵۰ درصد از فضاهای در اختیار آن غیر تملیکی است.

وی افزود: بر اساس آمایش صورت گرفته، سازمان پزشکی قانونی کشور برای رسیدن به وضعیت نسبی قابل قبول در حوزه فضای فیزیک به ۸۵ مرکز در کل کشور نیاز دارد که بر همین اساس در برنامه هفتم توسعه ساخت این تعداد مرکز به سازمان تکلیف شد که ساخت ۳۰ مرکز آن در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: از ۳۰ مرکز تعیین شده، ۲ مرکز مربوط به استان کرمانشاه (شهرستان‌های سنقر و کنگاور) است که زمین آن فراهم شده و با استفاده از اعتبارات ملی ساخت و احداث آن نیز در همین سال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات مناسب استان کرمانشاه در جذب خیرین، عنوان کرد: هرچند خیرین برای کمک به سازمان اقبال کمتری دارند، اما استان کرمانشاه در انجام پروژه‌های خیرساز از حیث کمی، کیفی و اعتباری در رتبه اول قرار دارد که این موضوع نشان دهنده تلاش قابل توجه مدیر استان و نیز همراهی و همکاری خیرین عزیز این استان است.

احداث ۸ سوله بحران در سازمان پزشکی قانونی کشور

حاج‌منوچهری به دیگر تکالیف سازمان در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: تکلیف دیگر سازمان در این برنامه احداث ۸ سوله بحران است چرا که سازمان بر اساس وظایف ذاتی خود در حوزه تشریح و اقدامات آن در مقابله با بحران یکی از ارکان مدیریت بحران در کشور است.

وی ادامه داد: تلاش سازمان این است که ۸ سوله بحران در استان‌های مهم و قطب احداث شوند که استان کرمانشاه یکی از آنها است و در حال حاضر نیز مقدمات احداث سوله بحران در استان فراهم شده است و امیدواریم در دوره مدیریت جدید با همکاری نهادهای استانی و البته کمک و حمایت ستاد استان، ساخت و احداث آن نیز به سرعت انجام شود.

وی تأمین تجهیزات با فناوری بالا را از دیگر تکالیف برنامه هفتم عنوان کرد و افزود: بر این اساس سازمان مکلف به تأمین تجهیزات با فناوری بالا و نوین برای مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور شده است به نحوی که آزمایشگاه‌های تخصصی بتوانند با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

تا ۲ سال آینده آزمایشگاه‌های سراسر کشور به فناوری‌های نوین مجهز می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در این زمینه هم پیشگام بوده است، گفت: برای آزمایشگاه این استان اخیراً دستگاه GC-MASS خریداری و تحویل شده و تلاش بر این است که تا ۲ سال آینده تمامی آزمایشگاه‌های ادارات کل پزشکی قانونی استان‌های کشور مجهز به دستگاه‌های نوین و با فناوری بالا شوند.

موثق‌ترین کارشناس دستگاه قضا، پزشکی قانونی است

در ادامه این مراسم شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور یکی از دستگاه‌های مورد نظر در سند تحول قضائی است، گفت: پزشکی قانونی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و به شدت متحول شده است و در این زمینه با ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه این تحول و حرکت رو به جلوی سازمان تصریح کرد: پزشکی قانونی سازمانی پیشرو با حرکت رو به جلو، مجهز به علم روز و در خدمت اجرای عدالت است و می‌توان آن را یکی از مطمئن‌ترین و موثق‌ترین کارشناسان دستگاه قضائی دانست که تا کنون خللی به نظرات آن وارد نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: قضات با تکیه بر نظر پزشکی قانونی با آسودگی نسبت به صدور رأی اقدام می‌کنند و این افتخار بزرگی برای مجموعه قضائی کشور است که از وجود چنین کارشناسان و همکاران خبره‌ای برخوردار است.

وی در پایان در خصوص همکاری مجموعه دادگستری استان با اداره کل پزشکی قانونی کرمانشاه قول مساعد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ