محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین در محورهای مواصلاتی اعلام شد

اقتصاد ایران: مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در سطح محورهای مواصلاتی استان‌های منتهی به مرزهای اربعینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در استان خوزستان تردد خودروهای کامیون و تریلر از ساعت هفت روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح چهارشنبه (هفتم شهریور) در مسیر اهواز - خرمشهر - شلمچه و برعکس ممنوع بوده و خودروهایی که قصد حرکت به سمت خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز - آبادان - شلمچه و برعکس تردد کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین تردد خودروهای کامیون، تریلر و اتوبوس از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور فرعی «الوان» (عبدالخان) ممنوع بوده و مسیر اهواز - سوسنگرد - بستان به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

این گزارش حاکی است در استان ایلام، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محورهای منتهی به دهلران - مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملکشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع اعلام شده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ۲۵ مرداد تا زمان پایان این طرح در روز هفتم شهریور ماه، اعمال محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای انواع وسایل نقلیه در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران بر اساس شرایط ترافیکی و صلاحدید مأموران صورت گرفته و اطلاع‌رسانی لازم در این بازه انجام خواهد شد.

در استان لرستان نیز تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به‌استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنج‌شنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور کوه دشت - پلدختر - اسلام‌آباد و برعکس ممنوع خواهد بود.

بر مبنای این گزارش تردد ناوگان مسافری اتوبوسی از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور خرم‌آباد - کوه دشت - پلدختر و برعکس ممنوع بوده و مسیر آزادراه خرم‌آباد - پل زال به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

همچنین در استان کرمانشاه، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور اسلام‌آباد غرب به پلدختر ممنوع بوده و مسیر جایگزین تعیین شده به سمت ایلام، محور اسلام‌آباد - قلاجه و به سمت لرستان و اهواز نیز محور کرمانشاه - هرسین، نورآباد - لرستان خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور حکایت از آن دارد که از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور کمربندی سرپل ذهاب - قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و مسیر جایگزین آن محور قدیم سرپل ذهاب - قصرشیرین (قره بلاغ) خواهد بود.

گفتنی است تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور اسلام‌آباد - قصرشیرین ممنوع و مسیر اسلام‌آباد - قلاجه - گیلانغرب محور جایگزین خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور و بنا بر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی در محورهای منتهی به مرزهای اربعین (مهران، شلمچه و پرویزخان) ممنوع اعلام شده است.

لازم به ذکر است، در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های مرتبط با مراسم اربعین، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسدشدنی نیز اعمال خواهد شد.

همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی در محورهای منتهی به مرزهای مرتبط با طرح اربعین، محدودیت‌های روزانه و مقطعی برای انواع محورها آن هم در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی در این محورها اعمال خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ