دردسرهای دو اعلام متفاوت سازمان لیگ به پرسپولیس بر سر یک موضوع

اقتصاد ایران: باشگاه پرسپولیس به خاطر تفاوت در آنچه سازمان لیگ در مورد سهمیه بازیکنان خارجی به صورت شفاهی و کتبی به این باشگاه اعلام کرده، با مشکلاتی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادهای لیگ برتر فوتبال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تصمیم گرفت یک سهمیه به تعداد بازیکنان خارجی بیافزاید تا سهمیه هر یک از تیم‌ها ۵ بازیکن از سایر قاره‌ها به همراه یک بازیکن آسیایی شود.

از سوی دیگر آنها تصمیم گرفتند برای بررسی عملکرد یک باشگاه در استفاده از بازیکنان خارجی قبلی خود، قانون حضور خارجی‌ها در ۶۰ درصد کل مسابقات را تغییر داده و به ۶۰ درصد دقایق بازی بیافزایند.

همین امر باعث اختلاف نظر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای استفاده از سهمیه بازیکن خارجی شد.

باشگاه پرسپولیس معتقد است با توجه به حضور نبیل باهویی از هفته چهارم لیگ برتر که قراردادش را با این تیم امضا کرد تا زمان خروج او از لیست پرسپولیس، ۱۱ بازی را به میدان رفته است که بیش از ۶۰ درصد کل مسابقات در زمان مدت قراردادش بوده است. همچنین وحدت هنانوف نیز با توجه به اینکه قراردادش در نیم فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منعقد شد مشمول قانون جدید سقف بودجه نمی‌شود.

سازمان لیگ تاریخ ۲۰ تیرماه را به عنوان پاسخ به درخواست بررسی سهمیه خارجی پرسپولیس اعلام کرده است. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس مدعی است مهدی تاج رئیس فدراسیون و کشوری فرد دبیر سازمان لیگ فوتبال پس از این تاریخ، اعلام تغییر قوانین را تأیید کرده و به صورت شفاهی به باشگاه پرسپولیس اعلام کردند هیچ مشکلی وجود ندارد و آنها می‌توانند از تمام ظرفیت سهمیه خود استفاده کنند.

همین امر نیز باعث شده تا پرسپولیس با وجود جذب چهار بازیکن دنبال دو خارجی دیگر برای تقویت لیست خود در فصل پیش رو باشد.

حالا باشگاه پرسپولیس منتظر پاسخ جدید سازمان لیگ با توجه به تغییر قاونین جاری است تا بدون هیچ مشکل اقدام به خرید خارجی خود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ