تخصیص ۴۴۰۰ میلیارد برای تعمیر ۵ پل بندر شهید رجایی

اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخصیص اعتبار ۴۴۰۰ میلیارد ریالی برای تعمیرات اساسی پنج دستگاه پل داخلی و جاده‌ای مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید کمالی در این خصوص اظهار کرد: طرح تعمیرات اساسی پنج دستگاه پل داخلی و جاده‌ای مجتمع بندری شهید رجایی با توجه به اینکه قدمتی بیش از ۴۰ سال دارند و همچنین تغییر آئین‌نامه‌های مرتبط با بارگذاری پل‌ها، تعمیرات اساسی آنها در دستور کار واحد مهندسی عمران اداره‌کل قرار گرفته است.

وی اعتبار کل این طرح را بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با هدف ارتقا توان عملیاتی بنادر از طریق افزایش نُرم‌های عملیاتی در بنادر استان هرمزگان از ۱۱ به ۱۴ درصد اعلام کرد.

معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: عملیات اجرایی پنج دستگاه پل داخلی بزرگترین بندر تجاری ایران به صورت تیر پیش ساخته و مقاوم‌سازی و فندانسیون‌های قبلی در حال انجام است.

کمالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حین تعمیرات اساسی این پنج پل را نصب سیستم سلامت پایش برای بارهای لرزه‌ای و ترافیکی و بهره‌گیری از توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

وی گفت: تمامی بارهای وارده به این پل‌ها و حتی تعداد ترافیک عبوری که در طول شبانه‌روز از روی این پل‌ها عبور می‌کند به صورت آنلاین به سامانه PM منتقل می‌شود و با استفاده از هوش مصنوعی نیاز به عملیات ترمیم بر روی این پل‌ها تشخیص داده خواهد داد.

معاون مهندسی بنادر هرمزگان با بیان اینکه با نصب این سیستم می‌توان سالیان سال از این پل‌ها به صورت کاملاً استاندارد بهره‌برداری کرد، پیش‌بینی کرد تا مردادماه سال ۱۴۰۴ این طرح آماده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

گفتنی است؛ تیرماه امسال نیز "سعید حسن عباسی" سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی از پروژه تعمیرات اساسی پنج دستگاه پل داخلی و جاده‌ای مجتمع بندری شهید رجایی نیز بازدید کرد.

به گفته وی؛ در راستای نوسازی زیرساخت‌های بندر علاوه بر بالا بردن ظرفیت و حفظ آماده به کاری مستحدثات از منظر پدافند غیر عامل به ویژه بالا بردن ظرفیت باربری پل‌های مجتمع بندری برای حمل نگله‌های سنگین، طرح یاد شده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ