تعاونی‌ها ۲ میلیون مسکن مهر ساختند

اقتصاد ایران: نایب رئیس اتاق تعاون با بیان"اختلافی با وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان نداریم"گفت:‌تعاونی‌های مسکن ۲ میلیون مسکن مهر را ساختند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی مطیع جهانی در نشست خبری با بیان این که صنعت ساختمان در خیلی از جاها می‌تواند کمک به‌سزایی به اقتصاد کشور کند،‌اظهار کرد: در تیرماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش مسکن و ساختمان به 41.2 درصد رسید که نسبت به سایر بخش‌ها نرخ تورم بالاتری داشته است .

وی با بیان این‌که شامخ (PMI) صنعت ساختمان عدد 45 است که نسبت به سایر بخش‌های صنعتی مناسب نیست، افزود: نرخ تورم و شامخ صنعت ساختمان نشان می‌دهد به لحاظ تولید هم می‌توانیم به سمت پیشرفت حرکت کنیم هم این‌که وضعیت این بخش نامناسب شود.

وی توضیح دارد: فعالان حوزه مسکن و ساختمان درگیر برخی تصمیمات لحظه‌ای هستند که باعث بروز مشکل می‌شود. ضمن این‌که تامین مالی سازندگان یکی از مشکلات اصلی این بخش است که در صورت رفع آن به سمت افزایش تولید حرکت خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که 40 درصد گردش مالی کشور در صنعت ساختمان صورت می‌گیرد، گفت: مسکن و ساختمان بالاترین اشتغال را در کشور دارد و از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

نایب رئیس اتاق تعاون از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در شهریور امسال خبر داد و با بیان این‌که هیچ مشکلی با وزارت راه و شهرسازی در خصوص این نمایشگاه نداریم، اضافه کرد: 670 شرکت داخلی و خارجی در همه بخش‌ها از جمله فناوری‌های نوین،‌ مصالح نوین و ... دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. در بخش خارجی کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، کره‌جنوبی، ترکیه و سنگاپور حضور دارند.

مطیع جهانی در ادامه با بیان این‌که در دولت سیزدهم با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم 200 هزار واحد  توسط اتاق تعاون ساخته شود، اظهار کرد: در همین تفاهم تامین مصالح ساختمانی 300 هزار واحد نیز توسط بخش تعاون انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که 4000 تعاونی مسکن در کشور داریم، افزود: بیش از 2 میلیون واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده است.

وی از تشکیل 13 هزار پرونده در کل کشور برای تعاونی‌های مسکن خبر داد و گفت: آمار دقیقی در رابطه با تعداد واحدهایی که برای آنها پرونده تشکیل شده در اختیار ندارم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ