جستجوها برای یافتن دختربچه‌ای که به طرز مرموزی ناپدید شده ادامه دارد

اقتصاد ایران: دختربچه‌ای که از روز پنجشنبه به طرز مرموزی ناپدید شد و نیروهای امدادی را به صحنه کشاند. هیچ آثاری از این بچه نیست و حتی بالگرد هلال‌احمر نیز به صحنه ورود پیدا کرده تا شاید بتوان از این طریق ردی از این بچه پیدا کرد. ٣٢ امدادگر بدون استراحت، وجب به وجب آن منطقه را می‌گردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، روز پنجشنبه هجدهم مردادماه بود که خانواده‌ای از روستای ده‌سفید حاج‌درویش از بخش توابع مرکزی شهرستان الیگودرز حوالی ساعت ۱۹:۳۰ گم‌شدن دختربچه دو ساله خود را به پلیس، هلال‌احمر و بخشداری اطلاع دادند. این کودک الیگودرزی از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. بلافاصله نیروهای امداد سر صحنه رفتند و عملیات جست‌وجو آغاز شد.

روز اول این عملیات تا ساعت ۲:۳۰ بامداد ادامه داشت ولی به علت تاریکی هوا عملیات امدادی به نتیجه نرسید. روز بعد نیز عملیات جست‌وجو از ساعات ابتدایی صبح با حضور نیروهای هلال احمر، انتظامی، بسیج و محلی آغاز شد اما جست‌وجوها بی‌نتیجه بود و اثری از این دختر یافت نشد.حالا سه روز است که نیروهای امدادی تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند تا شاید بتوانند اثری از این دختربچه پیدا کنند. تمام منطقه را گشته‌اند، تمام راه‌های صعب‌العبور را رفته‌اند ولی اثری از او نیافته اند.

۱۰۰ درصد منطقه را جست وجو کردیم


رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز، در خصوص این ماموریت حساس می‌گوید: «تا عصر روز یکشنبه خبری از «آی نور»، دختربچه سه‌ساله الیگودرزی که از روز پنجشنبه هفته گذشته گم شده، نیست.»غلام رضا لونی با اشاره به گم‌شدن «آی نور» دختربچه سه ساله اهل روستای «ده سفید» شهرستان الیگودرز در روز پنجشنبه هفته گذشته، می‌گوید: «بعد از اطلاع از این موضوع عوامل امدادی و جست‌وجو و نجات هلال‌احمر برای یافتن این دختربچه الیگودرزی وارد منطقه شدند.»


وی با اشاره به اینکه هنوز موفق به پیداکردن این دختربچه در منطقه نشده‌ایم و هیچ خبری از او نیست، ادامه‌می‌دهد: «با استفاده از ظرفیت تیم‌های تخصصی امدادونجات و همچنین تیم آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس طی روزهای گذشته در حال پایش منطقه هستیم.» رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز با تأکید بر اینکه یک‌بار ۱۰۰ درصد منطقه را ما برای پیداکردن این دختربچه سه‌ساله جستجو کردیم، برای بار دوم در حال جست وجو در منطقه هستیم، می‌افزاید: «در عملیات جست وجو ما همه احتمالات را در نظر می‌گیریم.»لونی درخصوص اینکه آیا بعد از چهار روز احتمال زنده‌بودن این دختربچه سه‌ساله وجود دارد؟ نیز می‌گوید: «ما همه تلاش خود را برای پیداکردن این دختربچه به کار گرفته‌ایم ولی هنوز کسی از سرنوشت او اطلاعی ندارد.»

بچه‌ها تمام توان خود را گذاشتند


محمد قدمی، مدیرعامل هلال‌احمر لرستان، نیز درباره این ماجرا می‌گوید: «عصرِ روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه، دختر بچه‌ای حدودا سه ساله در روستای ده‌سفید بخش مرکزی شهرستان الیگودرز مفقود شد. از همان لحظه اولیه با حضور دستگاه‌های امدادی از جمله چهار تیم عملیاتی جست‌وجو، یک تیم کوهستان و یک تیم آنست تجسس آغاز شد ولی هیچ خبر جدیدی به دستمان نرسید و تلاش برای پیدا کردن ادامه دارد.»


او ادامه می‌دهد: «بعد از گذشت سه روز، تیم‌های جست‌وجو به هشت تیم چهار نفره رسید. پایش‌ها ادامه یافت و نیروها در حال جست‌وجو هستند. یک تیم آنست نیز از همان روز اول در محل حضور دارد. بالگرد هلال‌احمر نیز قرار است به زودی منطقه را پایش کند تا شاید اثری از این بچه یافت شود. اینجا یک روستا است به شعاع ١٠ کیلومتر که بچه‌ها تمام توان خود را گذاشتند.

تمام منازل مسکونی و دره‌ها و کوه‌های اطراف را رصد کرده‌اند، اما هیچ اثری از بچه نیست. ٧٢ ساعت است که در محل حضور دارند. با این حال بچه‌های ما کارشان را ادامه می‌دهند. مسیر گاهی بسیار سخت و صعب‌العبور می‌شود. یک مسیرهایی کوه است و باید از ارتفاع بالا بروند. یک مسیرهایی نیز سرازیری دارد. با این حال نیروهای ما از کار دست نکشیده‌اند و شبانه‌روزی ادامه می‌دهند.»

امیدواریم بتوانیم ردی از این بچه کوچک پیدا کنیم

علی اکبر قاسمی نیز یکی از امدادگرانی است که از لحظه اول اعلام مفقودی در محل حضور یافته‌ است. او نیز در خصوص این ماموریت سخت امدادی می‌گوید: «از ساعت اولیه که این موضوع را اعلام کردند، در قالب دو تیم آنجا مستقر شدیم و شروع به جست‌وجو کردیم. اهالی محل نیز به ما کمک می‌کردند.

بعد از آن چند تیم امدادی و تیم کوهستان نیز به ما ملحق شدند. مسیر جست‌وجو هم کوهستانی است و هم دشت و هم زمین‌های کشاورزی دارد. از چند طرف منطقه را گشتیم. با پای پیاده، با خودرو، با موتور و با هلی‌شات و بالگرد به همراه سگ‌های زنده یاب منطقه را جست‌وجو کرده‌ایم. من فکر نمی‌کنم بچه اینجا باشد. ولی جست‌وجوهای ما فعلا ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم ردی از این بچه کوچک پیدا کنیم تا دل خانواده‌اش شاد شود. ما چندین بار منطقه را گشتیم. بسیاری از مسیرها را چند بار با پای پیاده طی کردیم. جایی نیست که نگشته باشیم یا آنجا را از قلم انداخته باشیم. با این حال باز هم برای بار چندم تمام آن منطقه را می‌گردیم.»

بررسی‌های دقیق و میدانی

مهدی اداوی سرپرست فرمانداری الیگودرز جزئیاتی از ماجرای گم‌شدن این بچه ارائه می‌دهد و می‌گوید: «برخی فرضیه های مطرح احتمال ربودن این دخترک توسط عقاب را می‌داد که به همین منظور در عملیاتی جداگانه سه قله مشرف به روستای ده سفید حاج درویش از بخش توابع مرکزی به امید یافتن آثاری از این کودک کاوش شد اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

پلیس آگاهی در حال بررسی‌های دقیق‌تر و میدانی ابعاد این اتفاق است. چند حلقه چاه فاضلاب که در حوالی خانه این خانواده است با استفاده از خودروهای مخصوص تخلیه خواهند شد تا آخرین حدس و گمان‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرند. آنگونه که مادر «آی نور» گفته است حوالی ساعت ۱۴ روز پنجشنبه دخترک را استحمام می‌کند و به دلیل مشغله‌های کاری زنان روستا تا ساعت ۱۶ بی خبر بوده و وقتی متوجه عدم حضور دختر در حیاط می‌شود، خانه همسایه‌ها و اطراف را جست‌وجو می‌کند اما موفق به یافتن وی نمی‌شود. حوالی غروب که نگرانی‌ها از بی‌نتیجه بودن جست‌و جوها افزایش می‌یابد با پلیس و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ