۳۰۰۰ عمل جراحی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال بالغ بر سه هزار عمل جراحی مختلف در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین آزادفر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان دارای دو مجموعه اتاق عمل سرپایی و اتاق عمل‌های بستری است که در مجموع در بازه زمانی مزبور بالغ بر سه هزار و ۴۱۸ مورد عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است که از این مجموع هزار و ۹۹۵ مورد عمل سرپایی و هزار و ۴۲۳ مورد نیز در اتاق عمل‌های بستری بیمارستان انجام شده است.

رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ادامه داد: ازآنجایی‌که بیمارستان شهید گنجی برازجان به علت آمار زیاد تصادفات جاده‌ای و حوادث به‌عنوان یک مرکز درمانی تروما محسوب می‌شود لذا بیشترین آمار مربوط به اعمال جراحی ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب است.

وی ضمن اشاره به انواع اعمال جراحی انجام شده در مدت چهار ماهه اول سال، اضافه داشت: حدوداً ۳۹۲ مورد عمل جراحی ارتوپدی توسط چهار جراح و ارتوپد در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شده است.

رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ادامه داد: رتبه‌های دوم و سوم در انجام اعمال جراحی مربوط به اعمال جراحی زنان و زایمان با ۲۷۸ مورد که توسط ۶ متخصص زنان و زایمان و همچنین اعمال جراحی عمومی با ۲۷۷ مورد که توسط چهار جراح عمومی در بیمارستان شهید گنجی انجام شده است.

آزادفر اشاره‌ای هم به آمار بالای کودکان با لوزه سوم، اضافه کرد: بیمارستان شهید صادق گنجی با دارا بودن تک متخصص گوش، حلق و بینی تعداد ۱۳۹ مورد عمل جراحی مربوط به گوش، حلق و بینی در مدت ذکر شده داشته است.

وی در خصوص بیماری‌های کلیوی بخصوص سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری در استان بوشهر و بخصوص شهرستان دشتستان تصریح داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و نامناسب در استان بوشهر و شهرستان دشتستان، دور از انتظار نیست که تعداد زیادی از مردم استان دچار مشکلات سنگ‌های کلیوی باشند، لذا شرایط موجود می‌طلبد که وضعیت بیمارستان شهید گنجی از نظر درمان سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری شرایط بهینه و مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا پنج متخصص اورولوژی در بیمارستان مشغول فعالیت بوده و حدوداً ۱۵۰ عمل مختلف کلیه و مجاری ادراری انجام شده است و ضمناً تنها بیمارستانی است در استان بوشهر که عمل مهم و حساس پی سیان آل را انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اعمال جراحی مغز و اعصاب (۷۲ مورد) و اعمال چشمی (۱۱۶ مورد) هم به ترتیب توسط ۲ جراح مغز و اعصاب و سه متخصص و جراح چشم در چهار ماهه اول امسال انجام شده است.

رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان همچنین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های متخصصین و جراحان شاغل در بیمارستان، اضافه داشت: بی‌شک بیمارستان شهید گنجی با دارا بودن ۶ اتاق عمل فعال بستری، ۹ تخت ریکاوری (بهبودی بعد از عمل)، یک اتاق عمل سرپایی فعال در طبقه همکف بیمارستان و دارا بودن جراحان توانمند و حاذق در اغلب رشته‌های جراحی، همچنین امکانات و دستگاه‌های لازم برای اعمال لاپاراسکوپی، سنگ‌شکن کلیه، اعمال جراحی مغز و اعصاب، چشمی و سایر اعمال دیگر، به‌عنوان یکی از مراکز جراحی معتبر و مطابق با استاندارد وزارت بهداشت و درمان است، لذا مردم و بیماران، بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای می‌توانند از خدمات جراحی این مرکز درمانی بهره گیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ