بیانیه تروئیکای اروپایی در مورد بحران غزه

اقتصاد ایران: فرانسه، انگلیس و آلمان با انتشار بیانیه ای در مورد بحران غزه خواستار توقف فوری جنگ در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  سران تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در مورد بحران غزه خواستار توقف فوری جنگ در غزه و آزادی اسرای اسراییلی و فلسطینی شدند.

در این بیانیه از کلیه طرف‌ها درخواست شده تا از تشدید تنش و هر اقدامی که تلاش‌ها برای برقراری ثبات و آرامش در غزه را برهم می‌زند، خودداری کنند. سران فرانسه، آلمان و انگلیس همچنین بر لزوم ارسال فوری کمک های بشردوستانه بدون قید و شرط تاکید شده است.

311 روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد و طی این مدت 10 ماهه، نزدیک به 40 هزار انسان که بیشتر زنان و کودکان هستند، جان باخته و چند برابر این آمار نیز زخمی شده‌اند. در سایه این جنگ نابرابر، نوار غزه با ویرانی بی‌سابقه‌ای مواجه است.

علی رغم این شرایط، حکومت رژیم اسرائیل حاضر به توافق آتش بس  نیست و همچنان به حملات خونین علیه غیرنظامیان  ادامه می‌دهد که در تازه‌ترین این حملات، 120 نفر در بمباران مدرسه آوارگان در محله الدرج شهر غزه به شهادت رسیده‌اند.

موضع گیری سه‌گانه اروپا بعد از آن مطرح می‌شود که اخیرا چند تن از مقامات رژیم اسرائیل اظهارات جنجالی علیه ساکنان نوار غزه به زبان آوردند که این مسئله صدای اروپایی‌هایی که این مدت از رژیم تل‌آویو حمایت کرده، درآورده است.

اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم اسرائیل دیروز یکشنبه در نشستی که پشت درهای بسته با رؤسای شوراهای شهرک‌‌های صهیونیست نشین داشته، گفته است: «ما باید با اردوگاه جنین همان رفتاری را بکنیم که با نوار غزه کردیم».

این اظهارات او حمل بر این شد که رژیم اسرائیل از کشتار خود در غزه نه‌تنها پشیمان نیست بلکه در صورت فراهم شدن شرایط، تمایل دارد همان بلا را سر برخی از مناطق کرانه باختری رود اردن بیاورد.

 بتزلائل اسموتریچ، وزیر دارای رژیم اسرائیل نیز بعد از ماه‌ها ناکامی این رژیم برای آزادی اسرای خود در نوار غزه، پیشنهاد داد که یک میلیون فلسطینی غزه گرسنه نگه داشته شود تا همه اسرای اسرائیلی آزاد شوند. اظهارات مشابه از «ایتمار بن گویر»، وزیر دارایی رژیم اسرائیل نیز صادر شده است.

همین اظهارات باعث شد که امروز جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه بن گویر به دلیل درخواست این وزیر افراطی مبنی بر قطع دسترسی غیرنظامیان فلسطینی در غزه به غذا و سوخت شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ