تأثیرگذاری رسانه‌های استان با روحیه مطالبه‌گری و با هدف توسعه

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: رسانه با روحیه مطالبه گری نقادانه و منصفانه رو به جلو و با هدف حل مسئله و توسعه استان می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی صبح دوشنبه در بازدید از رسانه‌های استان اظهار کرد: بحث رسانه امروز بسیار مهم و مورد توجه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: رسانه‌های منصف و منتقد شاید قدرت مستقیم نداشته باشند اما در واقعیت معتقدیم قدرت غیرمستقیم رسانه به مراتب بسیار مهم‌تر از اراده و قدرت مدیریتی مسئولان است.

ذاکریان بیان داشت: رسانه با سمت و سو دادن به افکار عمومی و نشان دادن برخی از نقاط قوت و نقاط ضعف و روحیه مطالبه گری نقادانه و منصفانه رو به جلو و با هدف حل مسئله و توسعه استان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: پیگیری مسئولان ضروری بوده ولی از طرف دیگر رسانه می‌تواند به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان و نقادان عمل کند و بازخوردهای این امر می‌تواند استان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر برساند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: می‌توانیم با هم فکری و تعامل به نقطه بهتری برسیم و با تمرکز بر وجوه اشتراک و هم‌افزایی همه انرژی‌ها در استان شاهد تسریع در روند توسعه استان باشیم.

ذاکریان گفت: روند تعهد درآمدهای کشور برای هر استان قاعدتاً باید افزایشی باشد که از بخش‌های مختلف تأمین می‌گردد و این عدد در کشور بین استان‌های مختلف تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر استانی تعهدی در قانون بودجه در بحث تأمین درآمدهای عمومی وجود دارد که آن استان مکلف می‌شود این عدد را وصول کرده و به حساب خزانه واریز نماید و این گردش نقدینگی در اقتصاد کشور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته همیشه از میانگین رشد درآمدهای کشور، خراسان جنوبی سهم بیشتری از این میزان داشته است.

ذاکریان افزود: استان خراسان‌جنوبی دو دهه بوده که با خشکسالی مواجه می‌باشد و وضعیت زیرساخت‌های مختلف آن و صنایع و کسبه مشخص است بنابراین این سوال برایمان وجود داشت که چرا سهم تعهد درآمد استان از میانگین کشوری باید بالاتر باشد.

وی اضافه کرد: با مکاتبات و پیگیری‌ها متعدد توانستیم این اقناع سازی را در مرکز انجام دهیم تا خراسان جنوبی با شرایط خاص خود سنجیده شود و به دنبال انطباق داده‌های اقتصادی استان بودیم‌.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ میزان ۳۴ صدم درصد از درآمدهای کشور تعهد استان بوده و برای سال ۱۴۰۲ این عدد به ۲۹ صدم درصد و برای سال ۱۴۰۳ به ۲۸ صدم درصد رسیده که این روند نزولی شده است.

ذاکریان گفت: در سال جاری مالیات ۲۷ هزار و ۴۱۱ واحد صنفی در استان معادل ۶۶.۶ درصد صفر بود و از مجموع تعداد واحدهایی که مالیات پرداخت کردند، ۹۷.۴ درصد مالیات زیر ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص مولدسازی و فروش اموال مازاد بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان خراسان جنوبی تعهد گذاشته شده بود که پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی در این زمینه صورت گرفت و امسال این رقم به کمتر از ۱۶ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: اقناع مرکز برای تقرب به واقعیت و داده‌های اقتصادی به نفع استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خواسته‌ایم تا اثرات مثبتی داشته باشیم و توانسته‌ایم شأن و جایگاه استان را به جایی برسانیم که در برخی از موضوعات از سوی مرکز خراسان جنوبی طرف مشورت باشد، تصریح کرد: سعی کردیم استان را با یک رویکرد علمی و کارشناسانه و حتی نگاه نقادانه که نسبت به بسیاری از موضوعات دارد معرفی نمائیم.

ذاکریان، اوراق روزنامه را برگ‌هایی از تاریخ استان خراسان جنوبی عنوان و خاطرنشان کرد: امید است از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اقتصاد رسانه دقیق‌تر دیده شود تا بسیاری از دل مشغولی‌های رسانه‌ها که در این زمینه بوده مرتفع و به صورت آزادانه و مستقل اظهار نظر کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ