بایدن برای حمایت از هریس تور انتخاباتی برگزار می‌کند

اقتصاد ایران: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برای حمایت از کامالا هریس، یک تور انتخاباتی را در پنسیلوانیا برگزار می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس اعلام کرد که برای حمایت از کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، یک تور انتخاباتی را در ایالت کلیدی پنسیلوانیا برگزار می کند.

وی در نخستین مصاحبه با یک شبکه خبری پس از کناره گیری از رقابت های انتخاباتی، اظهار کرد او به همراه جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا، در کنار یکدیگر یک تور انتخاباتی را در این ایالت برگزار می کند.

بایدن همچنین از قصد خود برای برگزاری کمپین حمایت از هریس در ایالت های دیگر خبر داد و افزود: من هر کاری را که کامالا فکر می کند من می توانم انجام دهم، می کنم تا به او بیشترین کمک را بکنم.

این در حالی است که کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد بایدن و هریس قصد دارند روز پنج شنبه پیش رو در مریلند درباره اقدامات خود برای کاهش هزینه های زندگی برای مردم آمریکا، با یکدیگر گفتگو کنند.

کامالا هریس که هفته گذشته به طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات ها معرفی شد، روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت قصد دارد در هفته آتی، از رویکردها و دیدگاه های سیاسی خود پرده بردارد.

وی تصریح کرد این رویکردها با تمرکز بر موضوعات اقتصادی و تقویت کلی اقتصاد و آن چیزی خواهد بود که ما باید برای کاهش قیمت ها انجام دهیم.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه‌نا، کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در سه ایالت کلیدی پیش افتاده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس از رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا پیش است و در مجموع 50 درصد از حمایت‌ها را به دست آورده است درحالیکه در آنها 46 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

آرای هریس در نظرسنجی نشان دهنده پیشرفت قابل توجه نسبت به آرای بایدن در همان ایالت‌های نوسانی است.

بایدن در بخش دیگری از این مصاحبه دلیل کناره گیری خود از رقابت های انتخاباتی را فشار گسترده هم حزبی هایش عنوان کرد.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد این بود که همکاران دموکرات من در مجلس نمایندگان و سنا فکر کردند که من به آنها در رقابت‌ها آسیب می‌زنم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا یکی از چهره های کلیدی بود که بر تصمیم من برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی تاثیر بسزایی داشت.

وی در بخش دیگری از مصاحبه اش هشدار داد که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات یک خطر واقعی برای آمریکا است. بایدن افزود: اگر وی (ترامپ) این انتخابات را پیروز شود، می‌بینید که چه اتفاقی می‌افتد. این یک خطر است، او یک خطر واقعی برای امنیت آمریکا است.

بایدن تصریح کرد مهمترین کار، شکست دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی است و «اصلا اطمینان ندارد» که در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود.

کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا(DNC) چند روز پیش، پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس رسماً نامزد ریاست جمهوری 2024 حزب دموکرات است. جو بایدن پس از عملکرد ضعیف برابر ترامپ در نخستین مناظره تلویزیونی در 27 ژوئن و با فشار گسترده هم حزبی هایش از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

بایدن بلافاصله پس از کناره گیری، حمایت خود را از کامالا هریس به عنوان نامزد جایگزین وی اعلام کرد و در نهایت بسیاری از دموکرات های برجسته از جمله باراک اوباما حمایت خود را از هریس اعلام کردند.

هریس از ماه گذشته پس از اینکه بایدن از رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری کنار رفت، کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده و حمایت زیادی از دموکرات‌ها به دست آورد. او اوایل این هفته نامزد معاون اولی خود را تیم والز ، فرماندار مینه سوتا را معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ