افت فشار شبکه آب زنجان ناشی از افزایش مصرف شهروندان است

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش مصرف شهروندان در تمامی مناطق شهر موجب کاهش فشار شبکه شده که این مشکل در برخی محلات شهر شدیدتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نادرخانی گفت: باوجود محدودیت منابع آبی با برنامه ریزی های انجام شده زنجان با کمبود آب مواجه نیست و این درحالی است که هم استانی‌ها باید همواره مصرف بهینه و صرفه جویی را تا حد امکان به خصوص در روزهای گرم سال مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش فشار آب در محل اجرای طرح راهسازی شهیدان کریمی در شهر زنجان، افزود: افت فشار آب در این منطقه بر اثر اجرای این طرح عمرانی است که از طرح‌های مهم و بسیار به جای شهرداری در روان سازی ترافیک شهر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طرح راهسازی شهری در زنجان موسوم به محور شهیدان کریمی، بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر زنجان است که در مسیر میدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان با برآورد اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریالی به منظور حل معضلات ترافیکی اجرا شد.

نادرخانی یادآور شد: بر اثر اجرای این طرح، خط لوله اصلی (۳۱۵ میلیمتر چدن داکتیل) این شرکت که وظیفه انتقال آب تصفیه خانه شهر به مناطق یاد شده را داشت، جمع آوری شد که پس از آماده سازی طرح توسط شهرداری در محل جدید جاگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: مانور شبکه و تأمین آب مورد نیاز از سایر بخشهای شهر زنجان تا حدود زیادی خلأ نبودن خط مذکور را در خیابان‌های ۱۷ شهریور، اسلامیه، کوی حق وردی، خیابان فرودگاه، چهارراه پایین و شهرک‌های مهرآرا و شهر آرا پوشش داده است.

نادرخانی گفت: در ساختمانهای مسکونی آپارتمانی مانند بلوک‌های شهرک‌های مهرآرا و شهرآرا نیز به سبب نصب نبودن مخزن ذخیره و پمپ داخلی به رغم تأکیدات شرکت آب و فاضلاب، افت فشار آب چشمگیرتر است.

وی تاکید کرد: در هیچیک از عملیات‌های عمرانی شهرداری در محور شهیدان کریمی و سایر مناطق شهر به هیچ عنوان از آب شرب برای مصارف عمرانی استفاده نمی‌شود

نادرخانی با اشاره به تلاش شرکت آب و فاضلاب استان برای به حداقل رساندن مشکلات به وجود آمده و اتمام سریع طرح، از ساکنان این مناطق خواست با صرفه جویی در مصرف آب، امکان استفاده از این نعمت الهی را برای همسایگان خود فراهم کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ