دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره‌برداری واگذار شد

اقتصاد ایران: دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از واگذاری دو خانه تاریخی شهرستان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مجتبی اکبر پور از واگذاری دو خانه تاریخی دامغان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خبر داد.

وی افزود: خانه‌های تاریخی صدیق و لطفی دامغان باهدف احیا، مرمت و بهره‌برداری، پس از سپری مراحل قانونی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ضمن احیا و مرمت خانه‌های تاریخی می‌توانیم شاهد رونق فعالیت‌ها و خدمات بخش گردشگری و پذیرایی از همشهریان، گردشگران و زائرین باشیم.

اکبرپور گفت: فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی در احیا و رونق بخشیدن به بناهای تاریخی می‌تواند دستاوردهای مهم و ماندگاری به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حیاط بیرونی خانه لطفی که به‌عنوان موزه تاریخ شهر دامغان در حال بهره‌برداری است نیز برای واگذاری در نظر گرفته‌شده است، افزود: کاربری موزه به قوت خود باقی می‌ماند و سرمایه‌گذار در کنار استفاده از فضاهای اضافه و حیاط‌ها و بهره‌برداری فرهنگی و پذیرایی، ملزم به حفظ کاربری موزه و بهبود محتوای موزه خواهد بود.

خانه‌های تاریخی صدیق و لطفی از یادگارهای دوران قاجاریه در شهر دامغان است که با شماره‌های ۲۲۷۵۳ و ۲۰۲۴۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ