عملیات در «کورسک» روسیه، درهای جهنم را به روی اوکراین باز می‌کند

اقتصاد ایران: وزیر دفاع پیشین اتریش می‌گوید که نفوذ اوکراین به منطقه کورسک روسیه، قماری است که احتمالا جواب معکوس خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، گوستاو گرِسل، وزیر دفاع پیشین اتریش با اشاره حملات اخیر ارتش اوکراین به منطقه کورسک روسیه گفت که تلاش کی‌یف برای نفوذ مرزی به روسیه از طریق منطقه مرزی کورسک احتمالا جواب معکوس خواهد داد و به شکستی بزرگ برای اوکراین و غرب منجر خواهد شد.

نیروهای ارتش اوکراین هفته گذشته عملیات میان‌مرزی بزرگی را در منطقه کورسک آغاز کردند و نبرد در مناطق مرزی تا سه‌شنبه ادامه یافت. کرملین اقدام کی‌یف را به شدت تحریک‌آمیز خواند و نیروهای اوکراین را به حمله کور به غیرنظامیان و تاسیسات و زیرساخت غیرنظامی متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه در چند موقعیت اعلام کرد که تلاش اوکراین برای نفوذ در خاک روسیه از طریق کورسک، خنثی شده است. با این حال، نیروهای کی‌یف همچمنان در برخی مناطق مسکونی کورسک حضور دارند.

گرسل که هم‌اکنون یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی شورای اروپاست، اقدامات کی‌یف را «راهبردی مخاطره‌آمیز» توصیف کرد.

وی تاکید کرد: اگر اوکراین بخواهد این منطقه برای چندین ماه باشد، نگه دارد، هزینه نظامی گزافی به همراه خواهد داشت که به سختی قادر به تاب آوردن مقابل آن خواهد بود. گسترش خط مقدم در درجه اول و بیشتر از همه به نفع روسیه است.

نفوذ اوکراین مانع نشد تا روسیه مجبور به تغییر مسیر نیروهایش از عملیات بزرگ در دونباس نشد و نیروهای مسکو همچنان به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهند. به گفته گرسل، واحدهای ارتش اوکراین در این منطقه «کاملا تحلیل رفته و به شدت نیازمند تجدید قوا هستند.»

وی تصریح کرد: مسکو تسلیحات، مهمات و پرسنل نظامی به مراتب بیشتری برای اعزام به خط مقدم گسترش‌یافته دارد. برتری اوکراین با استفاده از غافلگیری می‌تواند بلافاصله به یک ضرر برای آنها تبدیل شود.

به گفته وی، بدترین سناریو برای کی‌یف شکست هم در کورسک و هم در دونباس است. وی اضافه کرد: اوکراین امیدوار است که عملیات در خاک روسیه روحیه سربازان و مردم اوکراین را بالا ببرد و کی‌یف حتی به‌رغم برتری نظامی روسیه، از این امیدواری مایوس نشده است. در نتیجه، روسیه ابتدا اوکراین را عقب می‌راند و سپس آنها را تحلیل می‌برد.

سیاستمدار اتریشی افزود: اوکراین متهوری غیرقابل اتکاست و نیروهای کی‌یف در دونباس به زودی قوای‌شان را از دست می‌دهند. اوکراین آنجا خاک زیادی از دست خواهد داد. تحت چنین شرایطی، آلمان و آمریکا به عنوان حامیان اصلی کی‌یف، حمایت خود را کاهش داده یا حتی کاملا قطع خواهند کرد. مانور کورسک، از لحاظ نظامی آغاز پایان اوکراین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ