اعزام موکب درمانی حضرت علی اکبر(ع) رودان به کربلای معلی

اقتصاد ایران: بندرعباس- موکب حضرت علی اکبر علیه‌السلام شهر رودان، ۸ سال است که در اربعین حسینی به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام خدمات رسانی می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمد امین عالی‌پور: اعضای موکب پزشکی حضرت علی اکبر (ع) از شهرستان رودان برای هشتمین سال متوالی به کربلای معلی اعزام می شوندتا بتوانند در مسیر عشق و دلدادگی به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام خدمات‌رسانی کنید.

این تیم درمانی، پزشکی و پرستاری قبل از اعزام به عتبات عالیات با حضور در گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید بیعت کردند و نشان دادند که راهی که در آن گام گذاشته‌اند با الگوگیری از شهدا و به نیابت از شهدا گرانقدر است.

این حضور در گلزار شهدا، تجدید میثاقی بود با ارزش‌های ایثار و فداکاری؛ گویی که اعضای این موکب، با روحیه‌ای دوچندان از معنویت و عشق به اهل بیت، راهی سفر شدند تا خدمات پزشکی خود را در اربعین حسینی، با عشق و از خودگذشتگی انجام دهند.

پای صحبت هر کدام از خادمان این موکب که می‌نشستیم، متوجه می‌شدیم برای کادر خدّوم این موکب مقصد فقط کربلا نیست بلکه آن‌ها در پی یافتن گوهرهایی بزرگ‌تر هستند، گنجینه‌هایی که شهدا با گذر از نفس به آن دست پیدا کردند از این رو خدمت به زائران و دوستداران سیدالشهدا علیه‌السلام را بالاترین افتخار خود می‌دانند.

سفر اربعین فراتر از یک مأموریت پزشکی است

اعزام موکب درمانی حضرت علی اکبر(ع) رودان به کربلای معلی

زلیخا خادمی مسؤول موکب پزشکی حضرت علی اکبر (ع) شهرستان رودان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: این سفر برای ما چیزی فراتر از یک مأموریت پزشکی است؛ ما اینجا هستیم تا با عشق و ارادت به امام حسین (ع)، وظیفه‌ای که بر دوش داریم را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ادامه داد: خدمت به زائران حسینی، افتخاری است که خداوند نصیب ما کرده و امیدواریم بتوانیم با روحیه از خودگذشتگی مانند سال‌های گذشته به وظایف خود عمل کنیم.

خادمی بیان کرد: حرکت این موکب برگرفته از یاد و خاطره شهدای والامقام است و ما با الگوگیری از شهیدان تلاش می‌کنیم پا در مسیر خدمت به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام قرار دهیم.

مسؤول موکب پزشکی حضرت علی اکبر (ع) شهرستان رودان، همچنین از تمام اعضای موکب خواست که با صبر، حوصله و اخلاص، به زائران خدمت کنند و افزود: این سفر یک فرصت استثنایی است تا ما بتوانیم از لحاظ معنوی نیز بهره‌مند شویم؛ هر خدمتی که به زائران انجام می‌دهیم باید از ته دل و با نیت خالص باشد چرا که این فرصت‌ها به سادگی نصیب ما نمی‌شود.‌

امسال با تجربیات بیشتری خدمات‌رسانی خواهیم کرد

اعزام موکب درمانی حضرت علی اکبر(ع) رودان به کربلای معلی

مطلّب پوشه، یکی از اعضای تیم درمانی موکب حضرت علی اکبر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به یادآوری تجربه‌های سال‌های پیش پرداخت و گفت: سال گذشته با وجود حجم بالای زائران و شرایط سخت توانستیم به خوبی به زائران خدمات رسانی کنیم؛ این تجربیات به ما کمک کرده تا برای امسال، با آمادگی بیشتری به سفر برویم و به بهترین نحو ممکن خدمات ارائه دهیم.

نسترن جمادی پور بندری یکی دیگر از اعضای موکب حضرت علی اکبر علیه السلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اشاره به سختی‌های گذشته افزود: هر سال با استقبال گرم زائران و نیازهای مختلف آن‌ها مواجه می‌شویم اما با همدلی و همکاری تیم، موفق شده‌ایم بر مشکلات فائق آمده و خدمات مؤثری ارائه دهیم؛ این تجربه‌ها به ما قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد که امسال نیز بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

به گفته این پرستار هرمزگانی؛ بسیاری از زائرانی که در سال‌های گذشته با ما تماس داشته‌اند، از خدمات تیم پزشکی ما تقدیر کرده‌اند؛ این بازخوردها ما را در ادامه مسیر امیدوارتر می‌کند و انگیزه‌مان را برای انجام بهتر وظایف‌مان افزایش می‌دهد.

حبیب مهدوی‌نیا، مسؤول بسیج جامعه پزشکی شهرستان رودان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال هشتمین سالی است که به عنوان بخشی از این موکب پزشکی در خدمت زائران حسینی خواهیم بود و هر سال، این تجربه برای ما عمیق‌تر و آموزنده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، با وجود چالش‌های متعدد، از جمله حجم بالای زائران و شرایط مختلف جوی، توانسته‌ایم با همت و تلاش تیم خود، خدماتی مطلوب به زائران ارائه دهیم؛ این تجربه‌ها به ما این امکان را می‌دهد که هر ساله با آمادگی بیشتری به این سفر معنوی برویم و به نیازهای زائران پاسخ دهیم.

مهدوی نیا افزود: حضور در کنار زائران و دیدن اشتیاق و ارادت آن‌ها، برای ما بسیار انگیزه‌بخش است؛ این حضور نه تنها فرصتی است برای خدمت به زائران، بلکه فرصتی است برای تجدید میثاق با ارزش‌های معنوی و انسانی که شهدا برای ما به ارمغان گذاشته‌اند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک اعضای تیم، تأکید کرد: این همدلی و همکاری، یکی از عوامل اصلی موفقیت موکب در ارائه خدمات پزشکی به زائران است و امیدواریم که بتوانیم همچون سال‌های گذشته، با عشق و ارادت، به بهترین نحو ممکن به زائران خدمت کنیم و رضایت آنان را جلب نمائیم.

اعزام موکب درمانی حضرت علی اکبر(ع) رودان به کربلای معلی

گفتنی است موکب پزشکی حضرت علی اکبر علیه السلام شهرستان رودان با ۲۰ نفر متشکل از کادر پزشکی، پرستاری، دارویاری و خدماتی تا پنجم شهریور در شهر کربلا به زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خدمات درمانی رایگان ارائه خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ