اعتراف بایدن: دموکرات‌ها گفتند اگر بمانم به آنها آسیب می‌زنم!

اقتصاد ایران: رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که دموکرات‌ها او را متقاعد به کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چند هفته پس از کناره‌گیری از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، اذعان کرد که تحت فشار اعضای این حزب مجبور به کناره‌گیری شده است.

بایدن اواخر جولای کارزار انتخاباتی خود را تعلیق کرد. این اتفاق یک ماه پس از آن رخ داد که مناظره انتخاباتی وی با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، زوال شناختی و مشکلات ذهنی‌اش را نمایان کرد.

همزمان با اینکه نظرسنجی‌های از شکست تقریباً قطعی بایدن ۸۱ ساله برابر ترامپ حکایت داشت، کارشناسان لیبرال، قانونگذاران دموکرات و حامیان مالی این حزب حد فاصل مناظره و انصراف رئیس جمهور آمریکا، او را تشویق به کناره‌گیری کردند.

بایدن در نخستین گفت‌وگوی پس از کناره‌گیری گفت: در نظرسنجی‌هایی که به ما نشان دادند، رقابت شانه به شانه بود، طوری که گویی تا دقیقه نود هیچ چیزی مشخص نیست و اتفاقی که رخ داد این بود که تعدادی از هم‌حزبی‌های من در مجلس نمایندگان و سنا به این نتیجه رسیدند که در رقابت‌های انتخاباتی به آنها آسیب می‌زنم!

وی افزود: و نگرانی من این بود که اگر در رقابت بمانم، با من مصاحبه بکنید و بپرسید که چرا نانسی پلوسی آن حرف را زد و به این نتیجه رسیدم که چنین مصاحبه‌ای حواس‌ها را کاملاً پرت می‌کند!

پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا نخستین چهره شاخص حزب دموکرات بود که پس از مناظره بایدن و ترامپ، آمادگی ذهنی رئیس جمهور را زیر سوال برد و گفت که «حق داریم که این سوال را بپرسم؛ آیا این مساله موقتی است یا با یک بیماری روبه‌رو هستیم؟»

پرسش و اظهار نظر پلوسی باعث شد تا خیل زیادی از دموکرات‌های خواستار کناره‌گیری بایدن شوند. از جمله آنها می‌توان به باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا اشاره کرد که در دوران ریاست جمهور، بایدن را به عنوان معاون در کنار خود داشت!

به نوشته واشنگتن‌تایمز، اوباما در محفل خصوصی گفته که نگران فاصله گرفتن نتایج نظرسنجی‌ها از بایدن و باز شدن مسیر پیروزی الکترال ترامپ و همچنین قطع کمک حامیان مالی است.» این روزنامه مدعی شد که پلوسی به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا پیام و نگرانی اوباما را به بایدن مخابره کردند.

پلوسی هرگونه هدایت تلاش‌ها برای اجبار بایدن به کناره‌گیری را رد کرد و مدعی شد: شاید او فکر کند که حرف‌های هم، باعث اتفاقی شده باشد. از روزی که این حرف را زدم با بایدن صحبت نکردم.

ترامپ انصراف رقیبش را «کودتای دموکرات‌ها علیه وی» خواند و گفت: همه آنها او را دور انداختند و گفتند یا «با زبان خوش می‌روی یا دست از سرت برنمی‌داریم». این اتفاقی بود که افتاد و او چاره‌ای نداشت و تردیدی در این‌باره وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ