قم رتبه سوم را در سرانه فضای سبز میان کلان‌شهرهای کشور دارد

اقتصاد ایران: قم- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه توجه به توسعه فضای سبز اولویت شهرداری است افزود: قم رتبه سوم را در سرانه فضای سبز میان کلان‌شهرهای کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اصفهانیان عصر یکشنبه در نشست رسانه ای شهردار قم با اصحاب رسانه استان گفت: با توجه به پیش بینی حضور خیل عظیمی از زائران در ایام اربعین حسینی در قم، شهرداری از دوماه قبل برای ارائه خدمات شهری و سایر خدمات به زائران اربعین در قالب طرح علمداران خدمات را در سه محور ملاک عمل قرار داده که اولویت اول خدمت رسانی به زائران در شهر قم است.

وی گفت: قم از زائران ۱۵ کشور در مسیر رفت و بازگشت از کربلا را میزبانی می کند که حمایت از قرارگاه مردمی اربعین اولویت اصلی است که مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف از این زائران پذیرایی و خدمت رسانی می کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: مراسم جاماندگان اربعین در بلوار پیامبر اعظم برگزار خواهد شد و امید است خدمات خوبی را در این ایام شاهد باشیم.

وی همچنین بیان کرد: ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون در حوزه خدمات حمل و نقل برای اربعین در شهر قم و مرز مهران خواهیم داشت.

اصفهانیان ابراز کرد: برای اولین بار با همکاری خیریه غدیر برای نظم بخشی و نظافت طریق الحسین علیه السلام اقداماتی از سوی شهرداری قم صورت می گیرد و در این راستا ۲ هزار سطل ویژه زباله پیش بینی شده و ۲۰ تن کیسه زباله به موکب داران داده می شود.

وی تاکید کرد: موضوعات مربوط به فضای سبز در قم در اولویت کار شهرداری قم مهم است و امروز قم در این زمینه رتبه سوم کشوری را دارد و با توجه به شرایط اقلیمی قم تلاش شده تا درختانی با توجه به شرایط اقلیمی قم غرس شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: سیاست ما حذف درختان سوزنی و اوکالیپتوس نیست و اولویت ما استفاده از درختان کم آب بر است.

وی عنوان کرد: قم جز معدود کلان شهرهای کشور است که ۲ شهرک خودرویی و شهرک صنوف را ایجاد کرده و تاکنون ۷۰۰ غرقه برای صنوف مزاحم خودرویی در این شهرک آماده بهره برداری است و طرحی در مناطق ۲،۳،۴ شهری برای انتقال صنوف آلاینده خودرویی در دستور کار است.

اصفهانیان افزود: سایت آهن فروشان و درب و پنجره سازان در شهرک صنوف آماده سازی شده که ۸۰ درصد آهن فروشان به این منطقه منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۳۷ کیلومتر انحار کشاورزی در قم وجود دارد که غالباً در زمان های محدودی از آن استفاده می شود و آماده انتقال آنها هستیم که موضوعات فنی دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم در خصوص معضل موش ها در قم گفت: برنامه ریزی لازم برای پیگیری معضل موش ها در قم با حضور دستگاه های مختلف صورت گرفته است و یکی از علل وجود موش مربوط به انحار کشاورزی در شهر قم است.وی گفت: سال گذشته ۴ میلیارد مان و امسال ۸میلیارد تومان برای مبارزه با جوندگان درنظر گرفته شده و ۱۸۰ نفر در این حوزه در حال فعالیت هستند و تامین طعمه از مبادی خارجی مشکلاتی داشته که برطرف شده است.

وی گفت: طی این مدت ۱۴ هزار مورد طعمه گذاری و ۵ هزار مورد لانه کوبی داشتیم.

اصفهانیان در خصوص مباحث مربوط به المان های شهری قم نیز گفت: سالانه ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی در قم داریم که در شورای سیاست گذاری سیما و منظر شهری موضوعات مربوط به المان های شهری بحث و بررسی می شود و تلاش می شود با توجه به محدودیت های مالی، المان هایی متناسب با شهر مقدس قم با محوریت نمادهای فرهنگی و مذهبی ایجاد شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ